Weegschaal of schorpioen?

Mijn man is op 23 oktober jarig.
Is hij nu een weegschaal of een schorpioen?
Dit wisselt namelijk per boekje/horoscoop?
De ene keer eindigt weegschaal op 21 oktober, een andere keer weer op 24 oktober.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
33.1K

Het beste antwoord

Mensen, die in de overgangsdagen van twee sterrebeelden geboren worden, heten in het engels "cusps"- sorry, ik weet het nederlandse woord niet. Het betekent, dat de zon op het moment van de geboorte half in het ene, en half in het andere sterrebeeld stond, en dat er dus eigenschappen van beide sterretekens in jouw man zullen zijn.
Ik heb even cusps voor je gegoogled, en kwam op deze site : www.astrology.com/allaboutyou/cusps.
Als je dan de cusp van libra/scorpio aanklikt, krijg je een uitgebreide beschrijving van hoe die twee sterrenbeelden samenwerken voor heel byzondere eigenschappen voor iemand die in die paar dagen geboren is - want weegschaal en schorpioen zijn op zich nogal verschillend van elkaar. Ik hoop, dat het engels geen probleem voor je is....
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig ; ik ben een uitgesproken typische tweeling/kreeft - alleen te laat geboren :lol:
Nu de andere sterrenbeelden effe lezen .....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Ik zie tot nog toe de meeste overeenkomst met Boogschutter/Steenbok. Een beetje problematisch, aangezien ik van eind september ben.

Andere antwoorden (6)

Uw man heeft de eindverschijnselen van weegschaal en beginverschijnselen van schorpioen in zich. Dat hij wil zeggen dat hij een wisselend gedrag zou kunnen vertonen, mede doordat Weegschaal ook zich al tegestrijdig kan vertonen. Daar dit een week lang is, maakt het weinig uit of hij 21, 22, 23, of 24 oktober geboren zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikzelf heb hetzelfde "probleem". Ik ben geboren op 21 augustus en ben in principe gewoon een leeuw. Tenzij ik de libelle lees (wat ik overigens vrijwel nooit doe) en dan ben ik ineens een maagd.

Ikzelf houd overigens gewoon de datumgrens 21/22 augustus aan als horoscoopgrens, dus ben ik leeuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noem hem voortaan een Weegpioen. Wat iemands horoscoop is maakt toch geen klap uit voor diens karaktertrekken of vermeende toekomst, anders zouden tweeeiige tweelingen altijd hetzelfde karakter hebben, terwijl die juist totaal verschillend kunnen zijn. Hieronder nog een ander ontnuchterend filmpje over hoe horoscopen worden opgesteld:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriend is ook op 23 oktober jarig en heeft dus hetzelfde probleem. Omdat het ook nergens echt aangegeven is hoe de vork nu daadwerkelijk in de steel zit, hebben wij gekeken naar de eigenschappen van de 2 sterrenbeelden en daaruit de conclusie getrokken dat hij meer weegschaal is. Als mensen het dus vragen zegt hij altijd dat hij weegschaal is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn sterrenbeeld is steenbok. Ik kan je vertellen: daar herken ik mezelf helemaal in ;-) En wat ben jij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha dat is idd grappig! :-)
Ik ben geboren op 18 januari.
Heb inderdaad wel eens eerder gehoord dat steenbokken beter bij Schorpioenen passen. In dat geval ga ik er maar vanuit dat mijn vriend in de liefde een schorpioen is ;-). We passen namelijk perfect bij elkaar :-) Heeft dat bij jullie weleens een probleem gegeven, het sterrenbeeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je door de verschillende karaktereigenschappen die door het sterrenbeeld veroorzaakt worden, botsingen hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeerde ook niet te veronderstellen dat het problemen zou geven, maar was in het vorige antwoord vergeten een vraagteken te zetten. Sorry voor de onduidelijkheid. Verder wil ik nog even opmerken dat de combinatie steenbok - weegschaal, waar onze karaktertrekken het meest bij aansluiten ook geen probleem hoeft te vormen. Mijn vriend en ik hebben veel overeenkomsten en kunnen over alles eigenlijk goed praten. Ook onze humor komt overeen. We plannen samen onze toekomst, en ik zie geen reden waarom dat nog mis zou gaan als het al deze tijd goed is gegaan.
Ik denk dus dat een sterrenbeeld geen nadrukkelijke rol hoeft te spelen in een relatie. We zijn al zo lang gelukkig, ik maak me er niet echt druk om. Fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt wat het belang is van een sterrenbeeld in je relatie. Ik heb me er nooit door laten beperken.
Het ligt eraan waar je naar kijkt.

Onderstaande tabel bevat de begin- en einddatums van alle sterrentekens volgens de astrologie. Dit zijn "gemiddelde" data. Ze variëren van jaar tot jaar, o.m. vanwege de toepassing van schrikkeljaren e.d. In astrologische efemeriden (planetentabellen) kan men per jaar zien op welke datum en uur precies de zon in een volgend teken treedt.

20-03 20-04 Ram
20-04 21-05 Stier
21-05 21-06 Tweelingen
21-06 23-07 Kreeft
23-07 23-08 Leeuw
23-08 23-09 Maagd
23-09 23-10 Weegschaal
23-10 22-11 Schorpioen
22-11 22-12 Boogschutter
22-12 20-01 Steenbok
20-01 19-02 Waterman
19-02 20-03 Vissen

Westerse astrologen gebruiken de Tropische Zodiak. Die begint bij het lentepunt, en elk teken is exact 30 graden groot.

Hindoe-astrologen gebruiken de Siderische Zodiak. Die gaan dus wel uit van de echte sterrenbeelden. Echter, ook zij houden exact 30 graden voor elk sterrenbeeld aan.

Bron: "Hoe waar is astrologie", 1993.

Hieronder de sterrenbeelden volgens de astronomie. Per sterrenbeeld staat er de datum van binnenkomst. Ook dit zijn gemiddelden, die van jaar tot jaar variëren.

17-04 Aries Ram
13-05 Taurus Stier
21-06 Gemini Tweelingen
20-07 Cancer Kreeft
10-08 Leo Leeuw
16-09 Virgo Maagd
31-10 Libra Weegschaal
21-11 Scorpius Schorpioen
30-11 Ophiuchus Slangendrager
17-12 Sagittarius Boogschutter
19-01 Capricornus Steenbok
16-02 Aquarius Waterman
10-03 Pisces Vissen

In deze tabel zie je duidelijk dat elk sterrenbeeld een andere grootte heeft. Want dat elk sterrenbeeld precies even groot is, zoals de astrologen beweren, klopt natuurlijk niet. Er zijn grote en kleine sterrenbeelden.

Daar komt bij dat de zon bij het ene sterrenbeeld door het midden gaat, terwijl hij bij een ander sterrenbeeld slechts een klein hoekje meepikt. De Schorpioen is daar een voorbeeld van, vandaar dat Schorpioen maar zo kort duurt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Jouw man (23 oktober) is dus volgens de astrologen een Weegschaal of een Schorpioen. Dat varieert van jaar tot jaar.

In werkelijkheid (dus als je je boeken dichtdoet, uit je studeerkamer stapt, naar buiten gaat en omhoog kijkt) is je man een duidelijke Maagd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het echt wilt weten is het handig om dit, met de geboortetijd in de hand, in een tabellenboek bij het geboortejaar op te zoeken. Het sterrenbeeld gaat op een bepaalde tijd in en niet exact om 12 uur 's nachts.
Daarom kan de datum inderdaad van jaar tot jaar verschillen.