De Steenbok is een "aardeteken". En dat staat hij/zij dan ook, met vier hoeven stevig op de aarde. Het zijn echt no-nonsense mensen, en doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. Ze voelen zich zeer verantwoordelijk als het gaat om hun gezin te onderhouden en zijn soms strenge maar rechtvaardige ouders die zich zeer om hun kinderen bekommeren, vooral op studiegebied. Emoties zullen ze niet zo snel uiten naar de buitenwereld maar hun geliefde ontdekt al snel die kwetsbare plek in de Steenbok. Het opmerkelijke is wel dat Steenbokken als ze jong zijn nogal ouwelijk overkomen terwijl ze, wanneer ze oud(er) worden zich veel jeugdiger kunnen gaan gedragen. Eindelijk bevrijd van de druk en verantwoordelijkheid kunnen ze zich als jongere mensen gaan voelen. Ze willen in hun werk wel gestaag opklimmen al doen ze net of het hen niet interesseert. En dat is de Steenbok echt eigen: net doen of het hen innerlijk niet veel uitmaakt maar eigenlijk juist behoorlijk kwetsbaar zijn en heel graag complimentjes krijgen die ze dus niet vaak krijgen omdat ze uitstralen daar niets om te geven. Maar ondertussen...
Hele betrouwbare mensen.

Wat ik nu beschrijf is eigenlijk heel generaliserend omdat we nu alleen van de Zon in Steenbok uitgaan.
Een horoscoop bestaat echter uit veel meer planeten/sterren en ook nog Huizen.
Die kunnen onderling ook nog weer verbindingen maken die hun uitwerking hebben.
Dus eigenlijk is het net zoiets als de vraag: Wie is Kristal? Antwoord: Dat is die met die blauwe avatar...
Zeer weinig informatie dus. Slechts een fractie.
En dat geef ik je nu dus eigenlijk ook over de Steenbok.
Maar goed, een zeer beperkte informatie over de Steenbok dan maar ;-)
Kristal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

verantwoordelijkheid dragen is voor jou de weg om zelfrespect en een gevoel van eigenwaarde en autoriteit te ontwikkelen. Je komt het beste tot je recht in situaties waarin aan iets gewerkt wordt dat tastbaar en duurzaam is en waarin praktische beslissingen genomen moeten worden die van belang zijn voor anderen. Problemen ontstaan als je onvoldoende mogelijkheden hebt invloed uit te oefenen en als je leefomgeving te weinig gericht is op concrete, realistische doelen. Drang om jezelf te bewijzen door realistisch en productief te zijn. Erkenning en waardering wordt gezocht in het leveren van een praktische en nuttige bijdrage.
Diep geloof in planning en maakbaarheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dit is niet jóuw antwoord, maar dat van http://www.inspiratiesite.nl/steenbok.html. Bronvermelding is hier wel zo correct!