ik ben om 6 uur in de ochtend geboren op 21-03-1992 nu lees ik op veel sites dat het niet honderdprocent zeker is dat je dan een ram bent hoe zit dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoeveel waarde hecht je aan een horoscoop? Als jij je ram voelt, ben je ram.
Of je leest lekker 2 horoscopen en dan kies je de leukste
Amadea
11 jaar geleden
Inderdaad, het maakt toch geen verschil uit. Het kan onmogelijk dat een twaalfde van alle mensen precies hetzelfde zal ondervinden!
Cryofiel
11 jaar geleden
Als jouw vader een ram is en jouw moeder een ooi, en als jij van het mannelijk geslacht bent, dan ben je hoe dan ook een ram - of je nu op 21-3 bent geboren of op een willekeurige andere datum.
Ritsuka
11 jaar geleden
Vaak zijn die dingen zo vaag dat ze altijd wel een beetje kloppen 'pas op je gezondheid de komende tijd' 'vandaag is het een dag om aan vernieuwingen en veranderingen te werken' 'laat je niet uit evenwicht brengen door die vervelende gebeurtenis' (stukjes van verschillende horoscopen uit de metro van vandaag, welke vind je passen?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben al jarenlang een volleerd Boogpioen / Schorpschutter en kies altijd de leukste horoscoop uit.

Antwoorden (2)

Volgens de astrologie gaat de zon op 20 maart over van het sterrenbeeld Vissen naar het sterrenbeeld Ram. Op 21 maart zou je dus een Ram zijn.

De precieze datum van deze overgang varieert echter van jaar tot jaar. Dat komt onder andere doordat een jaar niet precies 365 dagen duurt maar net wat langer (dezelfde reden als waarom we schrikkeljaren hebben).

Wil je het precies weten, dan zou je de astrologische efemeriden (planetentabellen) moeten raadplegen. Die geven per jaar precies aan op welke datum en op welk tijdstip de zon van het ene naar het andere sterrenbeeld beweegt.

Maar in plaats van de gordijnen dicht te doen en in de astrologische theorieboekjes te gaan staren, kun je ook naar buiten gaan en gewoon omhoog kijken. Dan zie je de echte sterrenhemel.

Wat blijkt: de theorieën van de astrologen verschillen hemelsbreed van de werkelijkheid.

In werkelijkheid staat de zon van 10 maart tot 17 april in het sterrenbeeld Vissen. Ook die beide datums variëren een beetje van jaar tot jaar, maar als jij geboren bent op 21 maart, dan is 100% zeker dat jouw sterrenbeeld Vissen is.

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ En met een beetje geluk zie je nog een paar Perseiden! Mag je een wens doen, just for the fun of it!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus dan zou ik geen vissen zijn? waterman dan? heb altijd gedacht dat ik vissen was, en een echte ook nog!
ik ben van 25/02, wat ben ik dan volgens jou info Cryofiel???
Cryofiel
11 jaar geleden
25 februari - even kijken - de zon staat van 16 februari tot 10 maart (en alweer: dat kan van jaar tot jaar een dagje variëren) in het sterrenbeeld Waterman. Jij "bent" dus zonder enige twijfel op en top Waterman!
Ja, je bent een ram op basis van je geboortetijd en jaar (al heb ik even Utrecht als geboorteplaats genomen). Je kunt het zelf bekijken in de bron.