Wat heb ik aan mijn sterrenbeeld?

Karaktereigenschappen geloof ik niet in. Wat heb ik aan mijn sterrenbeeld? Ik weet dat het iets te maken heeft met de stand van de sterren, leuk, maar waarom is het aan mij gelinkt en waarom aan de schorpioen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
heb je helemaal niks aan, als je er niet in gelooft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen heeft karaktereigenschappen of je er nu in gelooft of niet. Feit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens met Niels1411.
Al geloof ik niet dat je per se een karaktereigenschap hebt om dat je een sterrenbeeld bent.

Antwoorden (4)

Er zijn veel meer sterrenbeelden dan alleen de twaalf tekens van de dierenriem. Deze twaalf zijn de sterrenbeelden waar de zon gedurende het jaar doorheen lijkt te gaan. Dus als je schorpioen bent, staat de zon op het moment dat jij geboren bent/jarig bent vanuit de aarde gezien in het sterrenbeeld schorpioen. En wat je ermee kunt? Niks eigenlijk, 't is alleen wel leuk om te weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is er laatst 1 'toegevoegd'/ontdekt.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Welke dan Wooods?
Had ik nog niets over gehoord, nieuwschierig :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sterrenbeeld
ER staat hier iets over Slangendrager.
Wat heb je eraan als je er niet in gelooft?

Ehh..je kan beeldjes van schorpioenen gaan sparen. Niet omdat je erin gelooft maar dan kan je de aanleiding vertellen waarom je schorpioenen bent gaan sparen.

Je kan andere 'schorpioenen' opzoeken en tot de conclusie komen dat het onzin is ( of niet natuurlijk ) omdat je wel/niet op elkaar lijkt.

Verder kan je het teken tatoeëren op elk gewenst lichaamsdeel.

Nou zo kan je nog wel even doorgaan.
Het kan natuurlijk dat je daar ook allemaal niets aan hebt.

Conclusie is dan echt; je hebt er gewoon niets aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihihi, leuk die suggesties van willekeurige dingen die je kan doen met je sterrenbeeld :)
Je kunt het met anderen die er in geloven delen. Niks dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gedurende het jaar veranderd de sterrenhemel aan ons firmament.
In vroegere tijden dachten 'we' dat dit wat betekende. Het moment dat iemand geboren was werd gelinkt aan de 'stand' van de hemel. Dat werd dan weer ingedeeld door sterrenbeelden. Mensen die dit hedendaags 'willen' geloven houden vast aan de oude 'wetenschap' dat wanneer je bent geboren, uitmaakt hoe en wie je bent en wat je zal overkomen. Eigenlijk is dit ouderwetse sterrenwichelarij. Het is mij in ieder geval nooit opgevallen dat iedereen van bijvoorbeeld het sterrenbeeld weegschaal allemaal in dezelfde willekeurige week hetzelfde is overkomen. Was dat wel het geval, zou de mensheid dat allang hebben uitvergroot!

Trouwens, onderstaande link lijkt van een 'believer'. Er wordt beschermd met enkele onderzoeken die e.e.a. zouden bevestigen (al houdt de persoon een objectieve houding aan). Er moet echter vermeld worden dat voor elk onderzoek met een bevestigende uitkomst wel tientallen tot honderden onderzoeken zijn geweest die dit niet konden bevestigen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het valt mij op dat de meeste mensen die "Leeuw" zijn graag in het middelpunt van de belangstelling staan, dat Rammen eigenwijs zijn, Boogschutters van vrijheid houden, Stieren trouw en dol op lekker eten, enzovoort. Maar dat is gedeeltelijk self fulfilling prophecy.
Soms zeg ik tegen iemand: ben jij soms Ram? En dat blijkt zo te zijn. Maar vaker zegt iemand eerst dat ie een bepaald sterrenbeeld heeft, en denk ik dan "zie je wel, hij/zij is eigenwijs/trouw/ verlegen, ik wist het wel "