Hoe herken je heel makkelijk verschillende soorten muziek?

Ik download muziek direct van YouTube, en dat wil ik ordenen op muziek style

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Antwoorden (2)

Je zegt er niet bij, wat je allemaal downloadt.
Ook als je zou vertellen hoeveel filmpjes je al hebt, dan zou de vraag al wat makkelijker te beantwoorden zijn.
Als je veel pop hebt, wordt het lastig, want dan moet je gewoon iets weten van al die stijlen, en het goed kunnen herkennen.

Begin gewoon eens met een indeling in 2 of 3 groepen.
B.v. pop, instrumentaal, en filmmuziek.
Wordt één van de onderdelen te groot, dan kun je dat weer op gaan delen. B.v. je popafdeling in jaren. 60's 70's 80's etc. Wordt een van die afdelingen weer te groot, kun je kiezen voor mannen/vrouwen vocalisten....etc.

Het handige van dat systeem is, dat je op ieder moment je indeling kunt verfijnen, en snel dingen terug kunt vinden. Dit systeem lijkt een beetje op, hoe je harddisk in elkaar zit. Dat is ook een soort boomstructuur.

Overigens heb ik er zelf voor gekozen, niet te downloaden, maar in een blog, alle youtube-filmpjes met links daar neer te zetten. D.m.v. tags kan ik alles snel terugvinden wat ik wil. Zou je ook kunnen doen, evt. met nog een extra tag, waar het staat op je harddisk ;-)
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan op je ook weet wat voor een muziekstijl je verschillende gedownloadeten muziek is.
Ik heb het zelf zo op youtube dat ik een goede kanaal heb gemaakt van all mijn muziek en deze heb ik dus netjes in muziekstijl categorie geplaatst.
Zodat ander youtubers overzicht hebben.
Ook op mijn computer heb ik het in muziekstijl mapjes geplaatst.
Je verplaatst je muziek gewoon in mapjes heel makkelijk dus en je mapjes geef je een naam bijvoorbeeld rock classic house lounge jazz en in deze verschillende mapjes ga je dan de muziek ordenen.
Dus sucess ermee