paard in de gang

er liep net de duitse versie van paard in de gang. Ik was overtuigd dat het lied van Andre van Duin
Waar is de oorsprong van dit lied??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
4.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind je hoofdvraag bijzonder slecht. Volgende keer je kernzin als vraagstelling in je hoofdvraag zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je niet druk joh..we zijn niet allemaal sterren in de nederlandse taal..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan wel zijn, maar 'paard in de gang' is geen vraag.

Het beste antwoord

Ik weet zo snel niet van wie, wat en waar het origineel heeft gezongen. Maar doorgaans zijn de Nederlandstalige nummers gebaseerd op de Duitse Schlagers...

En dit was niet alleen in de jaren '80 zo, maar ook daarvoor, maar ook daarna. En dit gebeurd vandaag de dag nog steeds...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interesting, nooit geweten :)

Andere antwoorden (4)

Dat is het ook, van André van Duin, inderdaad... In de jaren 80 al, als ik me niet vergis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo te zien inderdaad van André. 1981.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In elk geval is het heel, heel, heel, heel erg.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Had ik nog zes keer 'heel' moeten schrijven? :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2m19s
AWM
14 jaar geleden
Ja, maar die heb ik niet kunnen uitzitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog verkeerd vertaald ook... Een gang is wat anders dan een vloer.
AWM
14 jaar geleden
Helaas klopt het wel :)
http://www.vertalen.nu/vertaal?van=nl&naar=deu&vertaal=gang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertaling is goed ; Flur is gang, en Boden is vloer. Maar dat klipje is echt 2 minuten en 18 seconden te lang....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brrrrrr smaken verschillen dat is wel weer duidelijk
Het lied wordt een stuk leuker als je zingt:
Er wordt gepaard in de gang..........