Wat is het tegenovergestelde van het fenomeen sex, drugs and rock and roll?

Niet specifiek de woorden, maar waar het voor staat?

13 jaar geleden
in: Muziek
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg altijd maar zo: sex komt nog wel, drugs doe ik niet en rock n roll?Hell yeah!

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Straight edge hoort vaak wel rock muziek bij (en nog niet eens altijd Christelijke rock muziek).

Andere antwoorden (23)

Onthouding?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Monogaam zijn, verstandig zijn en klassieke muziek.
Da's zo ongeveer 't tegengestelde wat men bij genoemde uitdrukking bedoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk... het zijn opvallend vaak de rockers, metals ed. die later waardering ontwikkelen voor klassieke muziek. Geen idee waarom maar het is iets dat mij in mijn omgeving opgevallen is (ik kan er naast zitten natuurlijk). Ook degenen aan wie het niet besteed is (smaken verschillen nu eenmaal) hebben toch vaak een zekere waardering voor dat soort muziek.
harmonie ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk Rust, Reinheid en Regelmaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar moest ik ook meteen aan denken ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook mijn eerste ingeving ; prachtige tegenhanger.
Nunspeet, zondagochtend om 10 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon voor de deur staan. Overigens ook veel breezersletjes met n kater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vergeet Urk en Putten nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puttershoek is er ook een van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHAHAHA +1!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cool! Staphorst telt ook denk ik! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha bijbelbelt nederland als geheel
Degelijk of normaal, het gangbare zoals de meerderheid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maagd, melk en Mozart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Celibaat

Alhoewel gezien de laatste tijd daarbij sex vaker wel dan niet bij hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sex, drugs en rock and roll staan voor ongedwongen lol maken. Het tegenovergestelde is ingetogen ernst.
13 jaar geleden
Phil collins
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heeft phil collins daar mee te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Braafste jongetje van de klas... Degelijkheid zelve... Saaiheid heerst... Alles wat Sex drugs and Rock 'n roll niet is zit in Phil Collins.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had er ook Celine Dion neer kunnen zetten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je wil niet weten hoe vaak die man getrouwd is geweest, en niet in het wit!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets te veel Southpark gekeken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@eucalypje Omg... Rock 'n roll zeg! Trouwen is van nature niet Rock 'n Roll, If you don't have it, don't try it...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heeft het 'niet in het wit' deel er mee te maken?
(De witte kleur staat overigens voor geluk, de bruid laat met de witte kleur zien dat ze gelukkig is niet dat ze maagd is zoals vaak onterecht geroepen wordt. De witte kleur stamt uit de victoriaanse tijd waarin rijke mensen in navolging van koningin Victoria lieten zien dat ze het konden veroorloven bruidskleding aan te schaffen die zo kwetsbaar was dat deze na de bruiloft gemakkelijk onbruikbaar zou zijn, de besmettelijke witte kleur was bij uitstek een symbool van luxe en welgesteldheid en stond voor geluk en blijdschap. Blauw is de kleur die puurheid/maagdelijkheid gesymboliseerd.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, vind 'm wel leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou eerder voor celine dion gaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook een goede. Maar ja er is een heel lang lijstje te maken...
Huisje, boompje, beestje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk gevonden :-))) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie!
mijn ex-schoonmoeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kantoorbaan, elke dag dezelfde sleur, voel je hem?

Sex 'n Drugs 'n Rock'n'Roll is het fenomeen van Rebelsheid. Losstaan van de maatschappij. Een verwant motto is dan ook Seize the Day, oftewel Pluk de dag. Leef elke dag alsof het je laatste kan zijn.

Een kantoorbaan is daar het exact tegenovergestelde van want dat is dag in dag uit hetzelfde, zonder pieken en dalen, hoogstens dat een pc een keertje het niet doet of de lift defect is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar je wil niet weten wat al die kantoortypetjes in hun weekend doen!
Virginity, Bible, Mozart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onthouding (of alleen sex met de reden kinderen te maken), anti-drugs gezing zijn, sereen en braaf.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry...gezind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boeddhisme mediteren ancient
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het fenomeen van een leven leiden waarbij andere je in elk geval niet kunnen betichten van onzedelijkheid of publieke naleving van aardse lusten :)

Toegevoegd na 44 seconden:
andere = anderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen sex, gezondheidsfreak, en klassieke muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jan Peter Balkenende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist!
Steenuiltje
13 jaar geleden
Hahaha! +!
De brave gluiperd.
Onthouding, geheelonthouding en psalmen. De woorden sex, drugs and R&R staan natuurlijk symbool voor de levensstijl van de grote sterren.

Toegevoegd na 1 uur:
Onthouding - van sex, geheelonthouding - van alcohol en drugs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keuken, Kinderen en Kerk.

De drie K's waar generaties vrouwen vóór ons zijn opgegroeid. Geen wonder dat het a+ternatief vee dames we trok in de jaren zestig, a was het wellicht een beetje het andere uiterste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dodelijke braafheid.
Angstaanjagende burgerlijkheid.
Uitzichtloze kleurloosheid.

(bezien vanuit degene die er een leven van sex, drugs & rock and roll op nahoudt natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een zombie