met magix studio 7 kunnen midibestanden bewerkt worden,maar die klinken minder goed dan audio- bestanden, die met aux opgenomen zijn van een keyboard

In Magix kun je wel midifoutjes uit een muziekstuk halen
maar met audio zie ik geen mogelijkheden

Toegevoegd na 8 uur:
welke handelingen moet ik verrichten om bijv.wav-bestanden te bewerken, dus om het scherm te krijgen
met links pianotoetsen, volumeper noot te wijzigen enz?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Wat je wil is een VSTi synth downloaden dan kan je die midi input(midi is alleen maar notensignaal) naar van alles laten klinken. Die VSTi laad je dan in magix. Dus je kan dan achteraf of vooraf aan die VSTi rommelen om zo je midi input anders te laten klinken. Zo kan je achteraf zowel MIDI als Audio bewerken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet alle VST's op de site zijn synths sommige zijn effecten zodat je nog gekkere dingen met je geluid kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Midi zijn alleen de gegevens (noot, duur enz) en GEEN audio. Deze gegevens worden door een instrument (VSTi) of extern gebruikt om geluid te produceren.
Kwaliteit van dit geluid is dus afhankelijk van de instrument waar je het in afspeelt.

Audio bestanden (wav b.v.) kunnen niet als Midi bewerkt worden. Wel zijn er plugins waarmee je toon hoogte of ander "effecten" op een audio bestand kan loslaten.

Lees voer: http://www.leerwiki.nl/Wat_is_MIDI