Waar vind je tokkelschema's voor akoestische gitaar?

Ik speel ongeveer een jaar akoestische gitaar, nu speelde ik gewoon de open akkoorden, maar op youtube zag ik filmpjes om te leren tokkelen, maar omdat ik niet heel de dag voor de computer kan zitten naar dat filmpje te kijken om te oefenen ben ik al een tijdje opzoek naar een site waar er tokkelschema's opstaan zodat ik die kan afprinten en wel kan oefenen. En soms kom je er tegen waar meedere gitaren zijn.
Via youtube heb ik al een stukje refrein van het liedje " Nothing else matters" geleerd maar wou via een site die ik kende het tokkelschema gebruiken maar boven het schema staat dan :
Gtr I (E A D G B E) - 'Clean Electric'
Gtr II (E A D G B E) - 'Clean Electric'
Gtr III (E A D G B E) - 'Distorted Electric'
Gtr IV (E A D G B E) - 'Distorted Electric'
Gtr V (E A D G B E) - 'Orchestra Arrangement'

Maar snap er dus niets van.
Kan iemand me helpen? Of kent iemand een goede site voor tokkelschema's?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2K

Antwoorden (3)

Je zou dan op zoek moeten gaan naar tablatuur. Het is wel even wennen als je gewend bent om akkoorden te spelen, maar op deze manier wordt er vaak van je gevraagd om niet altijd meerder snaren te spelen maar apart de snaren aan te slaan.
Je kunt ook heel simpel beginnen met tokkelen door als je een akkoord speelt met je vingers ( of plectrum ) alle snaren van je akkoord individueel te bespelen. Hier kun je een beetje mee spelen en krijg je vaak ook een mooi 'tokkelgeluid'!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bron staat een link met het hele lied. De site is Ultimate Guitar, één van de beste sites om gitaar te leren spelen. Bijna elk lied staat er op met tabs (tablatuur).

Dat stukje met Gtr ( E A D G B E) zijn de verschillende instrumenten (partijen) die in het lied zitten. In het begin wordt er een clean geluid gebruikt, in het refrein zit er distortion over heen (dat is waarschijnlijk Gtr IV of Gtr V). Het tokkelgedeelte waar jij het over hebt, zal waarschijnlijk Gtr I zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar Google en zoek 'Guitar Tabs'. Een betere site weet ik niet. Perfect voor beginnelingen én als je meer ervaring hebt ook. Uitleg is duidelijk; theorie en praktijk.

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.ultimate-guitar.com/search.php?value=nothing+else+matters&search_type=title

Hier staat ie, mooi nummer. Het helpt natuurlijk wel als je de basis riedeltjes en akkoorden van een gitaar kent. En blijven oefenen.