Ik zoek klassieke muziek boeken om mijn noten lezen te trainen wat zijn goede boeken?

Ik speel een jaar piano en ben 13 jaar ik kan pas een paar maanden noten lezen en het gaat redelijk. Ik heb net alle folk deans afgerond en ben op zoek naar iets uitdagender maar ook weer niet te ingewikkeld. Ik wil dat soort boeken kopen maar wel van klassieke muziek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In in ieder geval veel plezier gewenst! Zelf speel ik ook piano.

Antwoorden (2)

misschien kan je iets proberen van 'Ludovico Einaudi'. Hij maakt mooie nummers die ook leuk zijn om te spelen.
Je kan altijd nog langskomen in een 'muziek winkel' waar ze bladmuziek verkopen van verschillende componisten van makkelijke tot moeilijke stukken. Heb je pianoles? Anders kan je het aan je pianoleraar vragen wat je allemaal zou kunnen spelen.

Toegevoegd na 3 minuten:
hier heb je alvast bladmuziek van een van zijn nummers die je eventueel kan proberen te spelen. http://www.scribd.com/doc/14186778/Ludovico-Einaudi-I-Giorni-Sheets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je pas een paar maanden bezig bent, en je hebt nu alle "folk deans" al doorgewerkt, dan kun je al goed notenlezen, en heb je er vast aanleg voor.

Wat je precies bedoelt met "klassieke muziekboeken" weet ik niet, maar ik begrijp dat je je algemene kennis van het notenschrift verder wilt ontwikkelen. Daar ga ik vanuit, omdat ik ook je andere vragen heb gelezen (je wilt naar het conservatorium, en je wilt ook solfege oefenen)

Prima oefeningen voor notenschrift (èn solfege) is het beluisteren van (klassieke) muziek met de partituur erbij. Als je dat veel doet, kun je het steeds beter volgen. Leuk en leerzaam!

Hier zomaar 3 willekeurige voorbeelden van Mozart, op youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=Yzco3633lJA
http://www.youtube.com/watch?v=Y2c9HyxPJVc
http://www.youtube.com/watch?v=TM_t2UWo7EQ

Je hoeft overigens niet per se op youtube te zijn, want het internet staat werkelijk vol met complete partituren van klassieke werken; gratis te bekijken of te downloaden. Als je links wilt weten, reageer dan maar even hieronder, dan zoek ik er een stel voor je op.

Op youtube kun je er nog veel meer vinden. Zoeken op componistnaam in combinatie met "animated" of "sheet"

Hieronder één die niet over notenschrift gaat, maar die je zeker wel leuk (en mooi) zult vinden. Succes en veel plezier!