Verbazingwekkende genade.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe kan het dat zo'n zondaar als ik ben toch vergiffenis geschonken krijgt? Dat is wat in het lied gezongen wordt.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het betekent 'wonderbare genade'. Het is een christelijk lied geschreven in 1772.
Het gaat er dus om dat er een wonderbare genade bezongen wordt. De genade dat God de schrijver/zanger vergeven heeft en gered heeft (van het verloren zijn, van het blind zijn voor God etc).

Oja, graag geen minnen van mensen die niet geloven, ik geef alleen een antwoord op de vraag en ik heb het niet over het geloof zelf!

De hele tekst: http://nl.wikipedia.org/wiki/Amazing_Grace_%28hymne%29
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
't Zal mij benieuwen of jouw verzoek gehonoreerd wordt. Als het om geloof gaat zijn er toch altijd weer anonieme minnaars, omdat zij nou eenmaal vinden dat het onzin is en zulke antwoorden dus niet waardevol vinden....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat weet ik, maar dan moeten ze de vraag aanvechten, niet de antwoorden. Als de vraag tegen de regels is geef je de antwoordgever toch geen minnen? Maar goed kommaarkommaarkommaar... het is alleen zo grappig omdat ik zelf niet (meer) geloof en je dus wel minnen kan gaan incasseren door mede-niet-gelovigen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ ssie...als er een plus over de dam is....volgen er meer..;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha Marion, ik heb toch niet om plusjes gevraagd? Oja en voor ik dat weer krijg: men mag van mij ook gewoon minnen geven maar niet alleen omdat men niet gelooft ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom zou er een min moeten komen dan! dit is toch een goed antwoord... plussen mensen..lol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van mij hoor ..........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
marion: er worden gewoon standaard minnen gegeven als er iets over het geloof in een antwoord komt door mensen die niet geloven. Ik vind dat je dan bij het beheer moet zijn ipv bij de antwoordgever maar het was echt niet mijn bedoeling om plusjes te gaan vragen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle: dit is toch gewoon een 'feitjesvraag' en geen vraag over geloven? Met een correct antwoord? Ik denk dat je in de categorie 'religie' op meningsvragen wel kans maakt op 'haatminnetjes', maar dat het in deze categorie wel mee zal vallen. Of heb je inmiddels een vaste 'minnaar' verworven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahaha ; ik geloof niet, maar zou er niet over piekeren ene min uit te delen voor een volledig en correct antwoord als dit. Plus dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stippel: ik herken ze niet maar ik werd er door iemand die hier wat langer rondloopt wel op gewezen ja maar daar gaat het nu niet om. Het valt mij op dat er standaard minnen worden uitgedeeld als het om het geloof gaat en daar erger ik mij aan omdat ik zelf (niet) geloof maar wel antwoord probeer te geven.
Verbazende Grootsheid.

Toegevoegd na 8 minuten:
Grace wijsts zowel op genade (gratie) als gracieus , wat Groots betekent
Het geeft in mijn beleving heel goed aan hoe we God mogen zien, de verbazing over de grootsheid van Zijn Schepping als
de verbijsterende vergevingsgezindheid en de liefde die God voor ons heeft.
Zelf kan ik niet snappen dat en hoe groot God's geduld en genade is.
De tekst is -alhoewel vrij oud- een geniale weergave die toch nog tekort schiet in het beschrijven van de eigenschappen van God, domweg omdat daarvoor woorden te kort schieten.
Als je heel verbaasd/verbijsterd bent, weet je ook niet wat je moet zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lied

Er wordt beweerd dat John Newton Amazing Grace schreef rond Kerst 1772 in het dorpje Kineton in Warwickshire te Engeland. Hij was op dat moment pastoor en schreef het lied naar aanleiding van het overdenken van het Oude Testament waarover hij een preek voorbereidde. In het lied wordt veel vanuit zijn leven bezongen. De tekst is verder gebaseerd op 1 Kronieken 17 vers 16 en 17, waar David zich verwondert over Gods keuze voor hem en zijn familie.[1]

Vooral de melodie van het lied is wereldbekend, en wordt vooral veel gespeeld op doedelzakken. Ook wordt het wel gezien als het volkslied van de Cherokee, doordat zij dit zongen bij hun begrafenissen. Het lied is door diverse bekende muzikanten gebruikt, onder wie ook vele Amerikaanse zangers en zangeressen. Voorbeelden zijn Elvis Presley, Johnny Cash, Aretha Franklin, Il Divo, Willie Nelson, Michael W. Smith, Dropkick Murphys, Rod Stewart en André Rieu. De Chinese versie van Amazing Grace wordt ook vaak gezongen door Hongkongse christenen.

Tekst
]Het originele lied

Amazing Grace, zoals verschenen in Southern Harmony (1835)
Amazing grace (how sweet the sound)
that saved a wretch like me!
I once was lost, but now I am found,
Was blind, but now I see.
'Twas grace that taught my heart to fear,
and grace my fears relieved;
how precious did that grace appear,
the hour I first believed!
Through many dangers, toils and snares,
I have already come;
'twas grace has brought me safe thus far,
and grace will lead me home.
The Lord has promised good to me,
His word my hope secures;
He will my shield and portion be,
as long as life endures.
Yes, when this flesh and heart shall fail,
and mortal life shall cease;
I shall possess, within the veil,
a life of joy and peace.
The earth shall soon dissolve like snow,
the sun forbear to shine;
but God, who call'd me here below,
will be forever mine.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom een min.....?????? van mij een dikke plus..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb dank... Het zal mijn vaste minnaar wel zijn, waarvan ik overigens hoop, dat het een minnares is, want ik ben zo hetero als de pest!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahahah ja ....lol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien omdat ik die link al gegeven heb en je geen antwoord geeft op de vraag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle, de kaart is niet het land.
Is het geen antwoord genoeg, als je de tekst leest?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
moolkeesje, wat bedoel je?
Grootse/Goddelijke Gratie

de persoon is wel veroordeeld maar hoeft niet zijn straf te ondergaan. Gratie is verleend door God.