Bestaan er "omgekeerde" piano's?

Dus die bij hoog beginnen en laag eindigen? Het zou toch zomaar kunnen? Dit is een serieuze vraag!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, grappige vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, he?

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Goed gevonden! 25.000 Engelse ponden, geen geld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koopje :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed, nelly3!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, tof, zo heb ik ook een auto met de wielen bovenop! maar het rijdt toch moeilijk... :-}

Andere antwoorden (3)

Nee, die bestaan niet. Niemand zou er op kunnen spelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar een andersoortige omgekeerde piano bestaat wel.
Heel lastig om te bespelen.
FILMPJE:
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet nooit. Misschien heeft iemand ooit zo'n ding gebouwd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toppunt van moeilijk doen is dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dat Youtube filmpje bereft: zoiets heb ik nog nooit gezien! Wat knap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is eigenlijk een relatief omgekeerde piano, Antwoordman!
AWM
14 jaar geleden
En het probleem is, dat zij met haar armen in de knoop het nog steeds beter kan dan ik ;)
AWM
14 jaar geleden
Dat is zo, Colonbri, maar alles is relatief...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben teleurgesteld dat die piano niet aan het plafond genageld zit. Da's pas een uitdaging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als die piano naar beneden donderd is de pret zo over!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha
Ze bestaan niet, die omgekeerden, maar het zou misschien handig zijn voor 100% linkshandigen: de melodie die door de RH wordt vertolkt is dikwijls subtiel ingewikkelder, geraffineerder en vermoeiender dan de LH die de akkoorden verzorgt. Zo was dat toch voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even sparen @fraleen, ze bestaan wel maar zullen behoorlijk prijzig zijn :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar er zijn ook genoeg stukken met een ingewikkeldere linkerhand, en daar heb ik dan weer meer moeite mee met mijn rechthandigheid!
maar je hebt gelijk, het zou handig kunnen zijn voor linkshandigen...
Jazeker bestaat die, speciaal voor linkshandige pianisten, enne er zijn ook linkshandige trompetten, maar die worden meestal gebruikt door mensen met een handicap rechts.