Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welk lied wordt de tovercirkel (circassian circle) gedanst?

Binnen een paar dagen moet ik leerlingen van het secundair onderwijs de volksdans 'tovercirkel' aanleren.
Nu heb ik echter 1 probleem: ik heb geen idee op welk lied dit wordt gedanst.

https://www.youtube.com/watch?v=f20NP01aH4I

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
3.2K
Reddie
9 jaar geleden
Volgens mij is dat geen lied, maar een stukje volksmuziek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is niet 1 specifiek lied/muziekstuk waarop de tovercirkel gedanst wordt, er zijn allerlei verschillende muziekstukken waarop je een tovercirkel kan dansen, het moet alleen een bepaalde opbouw hebben (maatsoort en hoeveel maten de melodieën duren).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je googled op Celtic irish music vind je een hoop nummers waar je makkelijk de tovercirkel op kan dansen. Je kan er geloof ik ook speciale cd's voor kopen, maar ik zou nu de FRS en music store weg zijn zo even niet weten waar je dit kun doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik heb vroeger volksdansles op school gehad en deze Circassian Circle die jij hier geeft ook. Dit is een volksDANS, geen volksLIED. Ik heb net even 7 verschillende Circassian Circles op YT zitten te bekijken en bijna allemaal hadden ze andere muziek die onderling ook weer hemelsbreed verschilde. Het gaat dus niet om het lied maar om de dans. Die moet precies uitkomen op het maatschema.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding