Er zijn verschillende cassettebandjes:
C60 (30 minuten aan elke kant)
C90 (45 minuten aan elke kant)
C120 (60 minuten aan elke kant)

Toegevoegd na 34 seconden:
Er zijn er meer, maar dit zijn de meest gebruikte.
bamibal
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Je was me te snel af :-(
(+)
Antoni
9 jaar geleden
Nou, Ozewiezewozewiezewallakristallix, dat de bandjes van 2 x 60 minuten zeldzaam waren (of zijn) was nieuwe informatie (voor mij althans). Je antwoord had je wat mij betreft dus best kunnen laten staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar ik vraag me dan weer af zijn ze nog wel te koop ?
En veel mensen hier zullen niet begrijpen waar je een potlood en cassettebandjes samen voor kon gebruiken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zijn nog steeds te koop,inclusief potlood. https://www.conrad.nl/nl/multimedia/opbergsystemen/cassettes/muziekcassettes.html?WT.mc_id=google&insert=8J&gclid=COP3gaW718ECFYrjwgod1IIAvA&WT.srch=1
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Haha...
Waarom ben ik nou blij dat dat ik dat potlood niet meer nodig heb om een jingle op tijd in te starten... ?
paulus811
9 jaar geleden
De 120 minuten bandjes waren niet populair omdat de tape dunner was om het geheel nog op een spoeltje te krijgen. Daardoor rekten ze sneller uit met alle vervorming van dien. Bovendien spoelde je je een ongeluk...
paulus811
9 jaar geleden
Overigens waren er cassettedecks die op halve snelheid werkten (de longplay stand). Er kon dan 2 x zoveel op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt