Waar kun je de assistent dirigent hafabra opleiding volgen?

http://www.noorderlink.nl/nieuws/atnewsitem_nl.2007-06-11.1089568586

Sinds 2007 bestaat er een opleiding voor assistent dirigent (hafabra). Dat is een niveau lager dan de HBO bacheloropleiding dirigent. Het heet volgens mij ook wel Associate Degree Dirigent HaFaBra. Ik heb gelezen dat je het bij de Hanzehogeschool in Groningen kunt volgen, maar op die site kan ik geen info over de opleiding vinden. En waar nog meer?

Met andere woorden: kunt u er, als u het antwoord weet, een linkje bij sturen, zodat ik verder kan kijken? Dank!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.hanze.nl/nld/onderwijs/kunst/prins-claus-conservatorium/opleidingen/associate-degree/dirigent-hafabra/studiekeuze/over-de-studie/associate-degree-dirigent Op deze link staat info over de opleiding in groningen, maar verder staat er nergens iets over. Ook niet waar je je hier voor kan opgeven..

Antwoorden (2)

In Kampen bij Quintus is een cursus voor assistent-dirigent te volgen. In die cursus komen diverse onderdelen aan bod, zoals: slagtechniek, inzicht partituurvormen, repetitietechniek, samenspeltechniek. Daarnaast is er ruime aandacht voor de persoonlijke- en artistieke ontwikkeling. De cursus is in principe voor iedereen geschikt en wordt op maat aangeboden, afhankelijk van je muzikale voorgeschiedenis en competenties.

Ook bij Artez in Arnhem kan je de Opleiding Assistent Dirigent HaFaBra volgen. En Artez in Enschede heeft een applicatiecursus A Directie Hafabra.
Amadea
9 jaar geleden
In Tilburg kan het ook bij Kunstbalie (voormaling Centrum Amateurkunst).

http://www.kunstbalie.nl/Pagina.aspx?Id=2667