Met wat voor instrument word dit geluid gemaakt?

Het gaat om het liedje "You're Just a Man in a Mask" van Hans Zimmer. Het fragment van 0:07s tot 0:29s.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1K
Amadea
9 jaar geleden
Het klinkt niet als één instrument, maar als een combinatie van contrabas, fagot, en althobo.

Antwoorden (2)

Het klinkt als Colin Stetson op zijn bassaxofoon.

Toegevoegd na 23 uur:
Ik blijf vermoeden Colin Stetson. Vooral omdat Hans Zimmer ook in 12 Years a Slave een stukje van Stetson gebruikt heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor mij is het het geluid van een Cello. Met verschillende vingertechnieken kun je een "onorthodox" geluid creëren. Door de snaar met vingers tegen de hals te tikken krijg je een slagwerk achtig effect. I.c.m. met de strijkstok krijg je een heel apart geluid.
Mooi stukje muziek, trouwens.

Toegevoegd na 7 minuten:
Vergelijk het geluid eens met wat je omstreeks 2.37 hoort. Er wordt tussendoor ook op de klankkast getikt.
Je kunt, als je een goed ontworpen en informatief cd hoesje hebt, kijken welke instrumenten en muzikanten meewerken aan een nummer. Dat geeft ook veel duidelijkheid.