kan een tremolo arm op iedere gitaar geplaatst worden?

Ik heb zelf een epiphone dot cherry studio edition, zou daarop een tremolo arm kunnen worden geplaatst?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Het beste antwoord

Je kunt de Epiphone dot cherry modificeren met een tremoloarm zoals in het plaatje.
Je zit dan wel met twee lelijke gaten waar je brug eerst gemonteerd zat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet iedere gitaar kun je aanpassen voor tremolo, maar deze dus wel...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om een tremolo arm te kunnen gebruiken moet er op de gitaar een (schroef) aansluiting zitten bij de brug waar de snaren naar de achterkant van de body gaan. De arm trekt dan de brug iets omhoog waardoor de snaren langer worden en de toonhoogte wijzigt. Deze gitaar heeft deze aansluiting niet.
Je kan dus niet op elke gitaar een tremolo arm zetten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Plaatje lukt niet, dus maar even zo om te laten zien dat de aansluiting ontbreekt

http://nl.tinypic.com/r/52g809/8