Waarom kun je op populaire mp3 download sites nooit mp3's met een hogere bitrate dan 320 dowloaden?

Komt dit omdat het bij MP3's de hoogste kwaliteit is, of is dit een standaard ingestelde waarde net zoals er uit een stopcontact standaard 230 komt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ja dit is de hoogste bitrate die er mij MP3 bestanden is, alhoewel je bij 256 kbps je haast geen verschil hoort (en het MB's bespaart) of je gaat het luisteren op een heel high end koptelefoon van honderden euro's. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank je wel

Andere antwoorden (1)

Dit is inderdaad de hoogst mogelijke bitrate, 320 kbps. Bij de meeste muziek gaat dan alsnog zo'n 2/3 van de informatie verloren.