Wie weet om welk klassiek stuk dit gaat? http://euge.ca/2011/12/23/coping/

Ik herken de melodie, maar ik weet de componist + titel er niet bij.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoor geen melodie. Ligt het aan mij?
Amadea
9 jaar geleden
Er is niets te horen. De link klopt vermoedelijk niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het orkest is al naar huis...
Amadea
9 jaar geleden
Het betreft vermoedelijk pianomuziek, maar zolang Lewistrick niet reageert komen we geen stap verder.
SimonV
9 jaar geleden
Er is ook geen melodie. Alleen een stukje bladmuziek.

Antwoorden (1)

Dat lijkt op het begin van het pianoconcert van Grieg.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om precies te zijn: het pianoconcert in A minor opus 16.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat is 'em! Bedankt :)
Antoni
9 jaar geleden
Daar maakte Herman Finkers nog eens een heel foute grap over: Zo heb ik ook ooit een keer opgetreden in Duitsland, waarbij ik me nogal versproken heb. Ik spreek überhaupt... maar één woord Duits, en ik had daar in Duitsland een act waarbij ik een stuk muziek draaide: de Peer Gynt Suite van de componist Edvard Grieg. Omdat dat nogal een vrij lang stuk was, wist ik niet; zal ik nu de gehele suite draaien of een gedeelte daarvan. Dus ik vraag in mijn onschuld aan die Duitsers: "Wollt ihr ein kleines Stückchen oder wollt ihr den totalen Grieg? http://www.vagalume.com.br/herman-finkers/ik-ben-mij-er-eentje.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, knap hoor.