kan je een normaal keyboard aansluiten op een computer?

Toegevoegd na 19 minuten:
Kan een normaal keyboard (dus geen midi) ook aangesloten worden op een computer? Zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
10.3K

Antwoorden (2)

Je kan bij vrijwel alle keyboards de geluidsuitgang rechtstreeks naar de microfooningang van je computer verbinden en zo opnemen. Bij de (doorgaans iets luxere) keyboards is er vaak ook een USB type B poort op het keyboard aanwezig, die meestal dienst kan doen als virtuele MIDI-aansluiting. Als je dus je keyboard via die poort met een USB A-B kabel (bijv. een printerkabel) aansluit op je computer en de juiste stuurprogramma's voor je keyboard installeert, 'ziet' de computer dit gewoon als een MIDI-aansluiting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou heb dan bij voorkeur op de line ingang aansluiten...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, maar lang niet alle computers hebben een line-in tegenwoordig. De meeste desktops wel, maar ik ben nog geen enkele laptop tegen gekomen met een line-in erop (wellicht duurdere modellen speciaal gericht op geluidsbewerking e.d.).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In dat geval zou ik een extern audio interface nemen.
Line out op een microfoon ingang :(
kijk maar eens naar de aansluitingen op de achterkant, als daar line out L en R staan kun je die aansluiten op de microfooningang/audio in van je pc. als het keybord alleen een koptelefoon uitgang heeft kun je die ook daarvoor gebruiken.
voor de eerste optie heb je een 2x mono jack naar 1x stereo mini jack kabel nodig en voor de 2e optie (afhankelijk van de grootte van de keybord headphone uitgang) een grote stereo jack naar mini stereo jack kabel of een mini stereo jack naar mini stereo jack kabel