wat gaat het lied van Kygo-Firestone over?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.9K
Antoni
9 jaar geleden
Ik had een antwoord willen geven aan de hand van de website Songmeanings.com, maar helaas: Op die website kan iedereen zijn ideeën over (de betekenis van) een lied vertellen. Zo ontstaan er op die website vaak interessante discussies over de precieze bedoeling(en) van de schrijver(s) van een lied. Helaas staat er over Firestone van Kygo nog geen commentaar op de website. Op dit moment, 15 april 2015, staat er alleen de songtekst. Zie http://songmeanings.com/songs/view/3530822107859501671/. Misschien staat er binnenkort wel eens commentaar?
Antoni
9 jaar geleden
Of wil je gewoon een verklaring van de tekst? Het lied gaat over vuur, passie, liefde (en voor wie dat erin wil lezen: seks), en deze gevoelens tussen twee mensen ("You" en "I", "jij" en "ik") worden beschreven aan de hand van symbolen als vuur, vonken en (het contact tussen) vuurstenen.

Antwoorden (1)

I'm a flame
You're a fire
I'm the dark in need of light
When we touch
You inspire
Feel the change in me tonight
So take me up
Take me higher
There's a war not far from here
We can dance
In desire
Or we can burn in love tonight

My heart's alive
Firestones
When they strike
We feel the love
Sparks will fly
They ignite our bones
When they strike
We light up the world!

My heart's alive
Firestones
When they strike
We feel the love
Sparks will fly
They ignite our bones
When they strike
We light up the world!

Oh oh
Woah
Oh oh

Firestone

I'm from X, you´re from Y
Perfect strangers in the night
Here we are, come together
To the world we´ll testify

My heart's alive
Firestones
When they strike
We feel the love
Sparks will fly
They ignite our bones
When they strike
We light up the world!

My heart's alive
Firestones
When they strike
We feel the love
Sparks will fly
They ignite our bones
When they strike
We light up the world!

Oh oh
Woah
Oh oh
Firestone

Het lied gaat over vuur, passie, liefde (en voor wie dat erin wil lezen: seks), en deze gevoelens tussen twee mensen ("You" en "I", "jij" en "ik") worden beschreven aan de hand van symbolen als vuur, vonken en (het contact tussen) vuurstenen.
Antoni