Hoe werd bepaald dat een Beatles nummer gescheven is door Lennon/McCartney en niet andersom?

Dar moet destijds over gesproken zijn onderling.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1K
tinus1969
8 jaar geleden
Alfabetisch?
PoppeSchuitema
8 jaar geleden
Heeft dat niet te maken wie de muziek en wie de tekst geschreven heeft
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat ging gezamelijk. Ze vulden elkaar aan. Een an de 2 kwam met een idee met halve tekst of muziek en samen maakten ze het af.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus het komt makkelijker uit je mond.

Het beste antwoord

Dat vonden ze beter klinken. In een interview van George Martin met Paul McCartney zei Paul dat hij liever McCartney-Lennon wilde, en dat John liever Lennon-McCartney wilde. Uiteindelijk gaf Paul toe dat Lennon-McCartney beter klonk, en daarom kozen ze dat.
Dat staat in het boek Popmuziek, geschreven door George Martin en anderen.