Is de audiokwaliteit van een concert DVD met 5.1 geluid slechter dan CD?

Ik vermoed van wel vanwege de AC3 codering, maar ik weet het niet zeker.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1K

Antwoorden (1)

In principe niet maar een cd is in stereo met links en rechts en 5.1 betekent 5x hogetonenspeakers en 1 basmodule.
Het ligt meer aan de kwaliteit van je speakers hoe je het geluid ervaart.
5.1 van de budgetshop klinkt slechter dat stereo van DCM of Bose of Keff o.i.d.