hoe archiveer ik mijn klassieke albums?

Ik heb veel muziek op elpee. Mijn popmuziek rangschik ik op alfabetische volgorde (naam van de artiest en hun albums op volgorde van uitgave). Met klassieke muziek valt het niet mee. Liefst rangschik ik deze op naam van componist (en compositie op alfabetische volgorde?), maar op kant 2 staat dan een andere componist. Soms is de uitvoerende beroemder dan de componist (bijv Bernstein).
Wie kent dit probleem en weet een passende oplossing / advies?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Maak een lijst met alle gegevens in een tabel, in Word of in Excel. Neem erin op: de componisten, de titels, de uitvoerenden, en het labelnummer. Dan kan je alle muziek op elk gewenst onderdeel opzoeken. In jouw kast zou je ze kunnen plaatsen op de naam van de als eerste vermelde componist, of op het labelnummer.
Amadea