Kan iemand die rookt goed worden in het bespelen van een blaasinstrument?

sax , trompet etc.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk van niet. Je embouchure zal er zeker niet op vooruitgaan. Ook zijn er voldoende niet rokers die het nooit zullen leren. Denk dat je roken en een blaasinstrument bespelen niet aan elkaar kunt relateren.

Antwoorden (2)

Miles Davis rookte naast zijn heroïneverslaving. Toch was hij op zijn zachtst gezegd verdienstelijk trompettist. Het antwoord is dus ja.

https://www.youtube.com/watch?v=AUB1oTNGg7E
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Louis Armstrong en Chet Baker rookten ook. Dus inderdaad ja.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het minnetje zal wel van een niet-roker zijn
Absoluut.. Longcapaciteit en blaastechniek hebben weinig te lijden door het roken van sigaretten. De kans op aandoeningen aan de longen, vooral op latere leeftijd neemt uiteraard wel toe. Dit zal je mogelijkheden beperken. Dit geldt dan overigens ook voor een gitarist die zijn vingers in een ongeluk verliest.