Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er truckjes om tijdens het gitaarspelen minder pijn te hebben in je vingertoppen?

Ik ben sinds een paar dagen begonnen met gitaar spelen, gewoon een cursus via internet http://users.skynet.be/closerwalkjazzband/gitaarcursus.ht, alleen je vingers doen na 5 minuten al onwijs veel pijn, zeker als je mooie heldere tonen uit je gitaar wilt halen. Zijn er truckjes om dit te minderen, of zit er toch echt niks anders op dan pijnleiden en wachten op eelt?

Toegevoegd na 3 minuten:
En dan heb ik het over akkoorden vasthouden met je linkerhand. (ben rechtshandig)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
12.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is altijd normaal in het begin.
Ik had altijd een soort olie voor mijn handen gekregen... Dat was al paar jaren terug dat ik les nam van gitaar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

hoi Glimworm,

Ik speel zelf al heel wat jaartjes gitaar( akoestisch)
Wat erg goed helpt is je vingertoppen voorzichtig insmeren met wat ... schrik niet ...seconden lijm.
Ik heb deze tip gekregen van mijn toenmalige leraar.
Je krijgt hierdoor echt een harde plek op je vingertoppen.
let wel ... dit is een hulpmiddeltje hoor
breng een klein beetje aan en al bewegend laat je het opdrogen.
Maar nogmaals doe dit alleen als je het aandurft.
Probeer het eerst maar eens op bijv. je wijsvinger.
Ik moest er toen ( en nu nog trouwens ) best om lachen ;)
Maar vooral in het begin kan dit je helpen.
Laat eens weten of het voor jou ook werkt.

succes
hans
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een plectrum. Je hebt ook duimplectrums, die zitten vast aan je duim. En je kan misschien pleisters doen op je vingers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stug blijven oefenen en dan zul je merken dat je na een tijdje eelt op je vingertoppen krijgt. Dan doet het echt geen pijn meer hoor!
(Lees meer...)