Hoe heet dat effect waarbij je op een gitaar tikt ter ondersteuning van je ritme

Mensen die akoestische gitaar spelen doen dit nog wel eens om wat extra kleur aan hun spel te geven. Ze tikken dan op de klankkast en zo klinkt het alsof er een beetje percussie meedoet. Ik wil het graag leren maar ik weet niet hoe het heet dus kan ik het helaas niet opzoeken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Het beste antwoord

Is dat niet slapping? Of is dat nog iets anders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Percussive fingerstyle. Petteri Sariola heeft wel aardige filmpjes.. http://www.youtube.com/user/petterisariola
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat er geen officiele benaming voor is. net als met een muntstuk een plectrum of je hand over de bassnaren schrapen geen vakjargon titel kent.

http://www.youtube.com/watch?v=klzSvoJylBs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pick slide bedoel je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijkbaar
Ik dacht tokkelen (afgeleid van het spaanse tocar, aankomen/aanroeren in die richting)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is gewoon snaren aanslaan met je vingers of een plectrum.