Waarom betaal je bij de bestelling van concertkaartjes servicekosten per kaartje en niet per bestelling?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Omdat de verkoper ook zijn centjes wilt verdienen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfft... Weer van die dommen minnen. Is het dan NIET zo dat de kaartenverkoper zijn centjes wilt verdienen? Is het dan NIET zo dat zolang dit niet in de wet geregeld is dat men op voor hen zo gunstig mogelijke manier geld wilt verdienen? Laat maar eens weten waarom je dit antwoord niet goed vindt... :/
Omdat zoiets eigenlijk een beetje oplichterij is. De prijs van het kaartje wordt meestal exclusief vermeld, en zo wordt er ook reclame voor gemaakt. Pas in laatste instantie (bij het afrekenen) word je geconfronteerd met servicekosten. Exclusief servicekosten, lijkt het kaartje goedkoper, en daar maakt de aanbieder handig gebruik van.

De prijs van dat concertkaartje deugt dus niet, zeker als je die servicekosten bij ieder kaartje moet betalen. De aanbieder sjoemelt met de prijzen. Bij vliegtickets was dat vroeger ook zo, maar door alle protesten, en inzet van consumentenorganisaties zijn er tegenwoordig nog maar weinig aanbieders die op deze flauwe manier te werk gaan. Als je een pak melk koopt bij AH, van 53 cent, dan wordt er ook niet aan de kassa 10 cent extra berekend, om de huur van de winkel te betalen.

Servicekosten, administratiekosten, en al die andere kosten, zijn alleen maar eerlijk, als er ook een mogelijkheid is, om de servicekosten te ontwijken. B.v. door zelf afhalen. Als de servicekosten altijd, en voor iedereen geldig zijn, is er eigenlijk sprake van bedrog.

Je kunt hier zelf iets aan doen, door deze aanbieder te mijden, en/of een klacht in te dienen bij de Consumentenbond, of een TV programma als Radar of Kassa.