Waarom het grote prijsverschil tussen ipod touch en iphone?

Als je op het internet kijkt naar reviews enzo dan zijn het meestal dezelfde verschillen dat men zegt tussen ipod toch en iphone. Niet kunnen bellen, camera kwaliteit minder, enz. Uiteindelijk vind ik het gewoon heel vreemd dat voor die enkele kleine dingen toch zo'n groot prijsverschil bestaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Niet kunnen bellen vind jij een 'klein ding'?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk wel tegenwoordig heb je al gsm's voor 30 euro en zij vragen dan zoveel meer voor "kleine dingen"
paulus811
11 jaar geleden
Ja, je hebt ook mp3 spelers voor 14,95, maar je moet geen Apples met peren vergelijken natuurlijk.

Het beste antwoord

Er zitten veel extra dingen in de Iphone:
Een veel betere camera
Een trilmodule
3g ontvanger
speaker aan bovenzijde
Veel beter scherm
2g ontvanger
Dual Core a5 processor in plaats van Single Core a4
Simkaart slot
Silent switch
Volumeknoppen van betere kwaliteit
1.5 keer betere batterij
De materialen die in de behuizing worden gebruikt zijn duurder

Je ziet, ik kan nog wel even zo doorgaan.

Al deze extra/betere spullen moeten in een bijna evengrote behuizing gepropt worden, dat maakt hem al duurder.

Verder zijn mensen berijdt veel meer voor een telefoon te betalen met die functies dan een mediaspeler, Ipods worden grotendeels door kinderen/jongeren gekocht en die hebben niet zoveel geld.
Daarom ligt het marge bij de telefoon ook veel hoger en kunnen ze hem voor veel duurder verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zowiezo omdat het apple is maar het komt denk ik ook omdat de meeste mensen willen sms'en ,bellen en het liefst ook 3g netwerk gebruiken en denk apple dan om te overdrijven in de prijs om zo meer omzet proberen te maken maar ik denk dat dat wel meevalt ik denk als ze de iphone nu al eens 100-150 goedkoper maken dat dan juist meer mensen hem kopen en dat ze dan zeker winnen van de concurrenten
gr.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja ik durf te zeggen dat ongeveer 5/10 van de mensen die een IPhone hebben eerst een iPod hadden. Want een iPod is een super handig ding en het zou dan ook helemaal top zijn als je er ook mee kon bellen.
Hetzelfde heb ik gehad.een iPod is echt super handig en als je bijv. Iets wilt showen en je hebt geen WIFI heeft een iPhone 3G netwerk on het toch op te zoeken. En tegenwoordig wil iedereen elkaar zijn/haar gadgets showen. En iPhone's Staan bekend om dat ze duur zijn en dat kan dan nog wel eens helpen.