discotheek/meetingpoints zonder geluid/muziek bestaat dat?

Ik ben opzoek naar een discotheek/ontmoeting plaatsen die werken met trillingen, of iedergeval zonder geluid/muziek..

vanwege gehoorschade ga ik niet meer uit en zelfs met doppen in (die 30 db dempen) ga ik het niet proberen, vind het te riskant, omdat ik er de rest van mij leven nog mee moet leven en nu de piep er erg genoeg vind die ik hoor en niet wil dat hij erger wordt.

ik ben nog jong en wil toch nog een keer uit. Er zouden discotheken of ontmoeting plaatsen moeten zijn zonder muziek/geluid maar ik kan het niet 123 vinden... heeft iemand een idee? ,want ik kom nergens meer en ik wil graag weer nieuwe mensen ontmoeten. mijn wereldje is zo klein geworden sinds ik oorsuizen omdat ik niet meer uit kan en dat verkleint je wereld dat vind ik pijnlijk en ook wel zonde voor mijzelf.

(ook harde muziek in cafe etc wat niet werkt echt een drama tegenwoordig)

(maakt mij niet uit of ze doof/slechthorend zijn)

dus mijn vraag is in het kort: bestaat er een discotheek of ontmoetplek die zonder geluid/muziek is?
doven/slechthorenden

(Dus geen muziek of veel te veel herrie!!!)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Amadea
9 jaar geleden
Een discotheek zonder muziek? Dat kan niet. Een discotheek is per definitie een bewaarplaats van muziekschijfjes, en die staan daar niet ongebruikt!
janprokles
9 jaar geleden
er zijn oordoppen die je precies op jou maat kunt laten maken, vaak gebruikt in de techniek wereld. ze zijn prijzig, maar misschien wel een oplossing om ''vertrouwen'' in je oordopjes te krijgen.

Antwoorden (4)

Een discotheek zonder muziek/veel geluid bestaat niet, een meetingpoint zonder hard geluid bestaat wel, als jij de bibliotheek als meetingpoint ziet..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet echt dat een een bar zonder harde muziek fzo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn zo veel bars zonder harde muziek ; kom je niet gewoon in de verkeerde bars ?
Herkenbaar probleem. Ik ben (nog) niet helemaal doof, maar heb wel last van tinnitus en daarbij overgevoeligheid voor geluid. Ik heb echter nooit het idee gehad dat daardoor mijn wereld nou zo veel kleiner is geworden. Nu ben ik ook de leeftijd van het stappen ver voorbij, dat scheelt, maar ook vroeger al - en zelfs al voor het rookverbod- gaf ik veruit de voorkeur aan terrassen. Omdat je daar elkaar nog een beetje kunt verstaan. Omdat daar de muziek bij lange na niet zo hard is. (En sinds het rookverbod zijn ze ook standaard een stuk drukker en vaak verwarmd ;-) )

Ook niet in alle cafe's staat de muziek trouwens even hard, al kan het nodig zijn even wat verschillende plekken in en uit te lopen voor je je stek gevonden hebt. Nadeel is dat jongelui het dan al snel bestempelen als 'ouwelullencafe' , terwijl dat eigenlijk niks uit zou moeten maken als je met je eigen vrienden komt. Maar ook grand cafes hebben vaak meer rustige achtergrondmuziek dan keiharde disco-herrie.

Het nadeel van ontmoetingsplaatsen speciaal voor doven, is dat het echt best wel een eigen wereldje is. Er is wel een app (ongehinderd.nl) waarop je je handicap kunt invullen en zoeken of er voor jou handicap geschikte locaties zijn, maar als ik dat voor mijn eigen stad invul, krijg ik als resultaat twee kerken en een crematorium.....lijkt me niet wat je zoekt. Voor rolstoelgebruikers kan die app wel handig zijn ;-)

Ik denk dat je gehoord hebt van dovendisco " Sense" . Dat is echter niet een vaste locatie, maar meer een soort (halfjaarlijks) evenement.

Nu is er in elke grote stad wel iets van een vereniging of stichting voor doven en slechthorenden die zo hun ontmoetingsplaatsen hebben en waar regelmatig avonden zijn. Je zult even op je eigen stad moeten zoeken om te kijken of er zoiets is, of informeer bij de gemeente.

En misschien is het ook wel een goed idee om niet zozeer te willen 'stappen' maar op een andere manier mensen te ontmoeten, via een vereniging bijvoorbeeld. Door ergens lid van te worden of zelfs vrijwilliger. Los van het feit dat het doorgaans een zinniger tijdsbesteding is en je er in de regel leukere mensen ontmoet, kan dat sowieso je horizon flink verbreden en je blik verruimen.

Als ' uitgaan' / stappen voor jou echt de enige manier is om 'onder de mensen te komen' en je wereld te verruimen, heb je vrees ik een groter probleem dan een piep in je oor....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is meer dat mijn vrienden wel uit kunnen gaan en ik dan niet mee kan wat zeer pijnlijk en lullig is. Ook word niet meer betrokken en dan zeggen ze dat je je aanstelt als je niet mee gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het durven gaan is ook wel een groot probleem denk ik. Ook in gedachten houdend dat de suis in oor erger kan worden en ook harder wordt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat zijn dat dan voor " vrienden" dat ze zich niet aan jou willen aanpassen ? Die kun je missen als kiespijn, dunkt me.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mis ze ook als kiespijn Gelukkig. Ze zijn nu druk bezig met feesten en harddrugs gebruiken.
Heb je op maat gemaakte geluidsdoppen?
Die werken heel goed en je bent echt heel goed beschermd. Die doppen die je zo kan kopen zou ik afraden. De op maat gemaakte hebben bijvoorbeeld dj's ook. Je kan kiezen tussen bepaalde filters die je erin wil laten zetten. Bij mij werkt het heel goed en je hoort de muziek ook nog mooi, maar ik weet dat ik "veilig" ben.
Koste 170 euro, maar hoef me nooit meer druk te maken. Je kan ook gewoon nog met mensen praten.
Laat je goed informeren en vertel je probleem. Mij heeft het erg geholpen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ik de laatste tijd steeds vaker zie zijn zogenaamde Silent Disco's, dit zijn feesten waar er geen harde muziek wordt gedraaid maar iedereen bij binnenkomst een koptelefoon krijgt. Er wordt kort uitgelegd hoe deze werkt en vervolgens kan je hem opzetten en naar binnen toe. Meestal zijn er drie of vier 'zenders' beschikbaar waar verschillende dj's verschillende soorten muziek draaien en zo kun je dus zelf bepalen waar je op gaat dansen. De disco is dus gewoon een grote zaal met de gebruikelijke flikkerende lichten en rookmachines, maar dat alles in complete stilte. Omdat je zelf het volume van de muziek kan regelen zou dit dus een geschikte uitgaansgelegenheid voor jou zijn. Ook is dit niet per se een plek voor doven en slechthorenden om uit te gaan omdat het gewoon een soort themafeest is waar gewoon allerlei soorten mensen komen die eens iets nieuws willen uitproberen. Ik ken zelf geen plekken waar Silent Disco's standaard elke week zijn, vaak is het gewoon een paar keer per jaar ofzo. Ik ken zelf alleen zulke plekken in mijn woonplaats, maar je zou eens kunnen googelen op Silent Disco's bij jou in de buurt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!