Waar in Nederland of belgie kan je goede kwalitijd fursuits kopen?

Ben voor carneval op zoek naar een kwalitatief goede fursuit, wat ik in de feest winkels zie zijn maar van die flut pakken waar je niet lang plezier van kan hebben , ik zoek echt de dikke stevige pakken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien zelf [laten] maken?
Kijk op de markt/kringloop of je een paar goedkope exemplaren kunt vinden en maak daar dan één goed stevig pak van . Het wordt dan ook warmer om te dragen, daar moet je ook rekening mee houden .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit type pakken wordt niet zozeer gedragen voor gelegenheidsverpleedpartijtjes, is vaak zelfgemaakt en kost een lieve duit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@marleen ik dacht dat ze alleen maar ( teminste hier in europa ) voor gelegenheids partijen werden gebruikt. Ik weet inmiddels wel dat het in de usa een rage is om in zulke pakken te lopen zo erg zelfs dat er mensen zijn die zoals ze zelf beweren transformeren tot dier en alle dagen in van die pakken rond lopen om dat ze zich dan beter voelen: https://www.facebook.com/LeiliaSpaniel/?fref=ts om maar een voorbeeld te noemen en lees de comment ook maar eens onder dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=1q1lPMio6Es deze gaan wel erg ver maar dat is de usa waar vaak veel dingen extremer zijn. Maar volgens jou worden ze hier in europa ook vaker gedragen dan op gelegenheids feestjes dus. en dat ze duur zijn weet ik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mwah, er is geen afwijking zo krankjorem of we kunnen er in Europa ook wat van hoor ;-) . Maar ik heb het inderdaad zo vaak voorbij zien komen, dat ik bij een dergelijk pak meteen heel andere associaties heb dan cosplay :lol:

Antwoorden (3)

Zo'n pak als jij op je foto hebt staan is over het algemeen altijd zelfgemaakt, op maat voor jou.
Dus dat word zelf knutselen, of iemand inhuren die het voor je wil maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze websites heeft veel tutorials, via Google is wel meer te vinden: http://www.matrices.net/fursuiting.asp

Toegevoegd na 2 minuten:
Via Etsy kun je wel losse delen bestellen, zoals een staart of kop, zo te zien: https://www.etsy.com/nl/search?q=furry+fursuit
8 jaar geleden
De beste kansen maak je denk ik door te zoeken op mascottepakken ; complete kostuums met kop, vaak van redelijke kwaliteit. Je kunt op de link die ik gevonden heb voordelig pakken huren, maar de koopprijzen vallen ook erg mee ; tussen de 200 en 600 euro gemiddeld. Je kunt zelfs op bestelling iets laten maken, maar dat is natuurlijk wel prijziger. Voor een echt goed pak ben je natuurlijk wel wat meer kwijt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Mascottepakken onderscheiden zich van (goedkope) carnavalskostuum doordat ze gemaakt zijn om langdurig te dragen en langer mee te gaan. De kwaliteit en de materialen zijn beter (en aangenamer) en ze zitten comfortabeler, zeker als ze op jouw maat gemaakt zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
een mascotte pak is misschien niet zoals hij/zij het wilt. bij een maker heb je namelik een reference sheet zodat je precies kan laten zien wat je wilt.
Ik heb een super professioneel Fursuit laten maken door Topmascottes. Ze maken hem dan precies op maat en ontwerpen het ook voor je wanneer je zelf nog geen ontwerp hebt. Het is wel erg prijzig, maar dat moet je er dan voor over hebben ;-).