Wat is op Netflix het verschil tussen 'trending' en 'populair'?

Beide geven een lijst met (soms goede) opties, die zijn echter afhankelijk van het kijkgedrag van het gekozen profiel. Trendin biedt bijvoorbeeld ook opties die al heel lang bestaan en waarschijnlijk ook al langer populair zijn (zoals Homeland in mijn profiel). Wat is het verschil nu tussen deze twee lijsten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

Populariteit wordt gemeten door het aantal sterren wat je geeft aan een film/docu.
Trending betekent feitelijk niets meer dat een toenemende aantal kijkers dat programma heeft gekeken of gaat kijken(favorieten), dat is een indicatie dat iets populair aan het worden is, maar nog niet die status bereikt heeft.

Als je nu gaat roepen op facebook dat mr.robot een erg koele TV serie is op Netflix(Amerikaanse) en een grote groep besluit dan te kijken dan wordt die serie trending, maar wordt pas populair als diezelfde groep een goeie rating geven.