Hoe stuur je als radio reporter op locatie live geluid door naar de studio?

Ik heb sinds kort een radio zender en ik wil reporters naar locaties sturen. Dan heb ik dus live verbinding nodig, zodat de reporters live hun verhaal kunnen doen op de radio.
Het is GEEN probleem als ik hier een paar computers voor nodig heb.

Weet iemand hoe ik live verbinding kan krijgen met mijn reporters?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Radio verslaggevers maken op locatie meestal geluidsopnamen die later (integraal) eventueel na bewerking of montage op zender worden gezet.
Daarvoor gebruiken ze een montagerecorder (digitaal of analoog).

Voor echte 'live' reportages wordt het meest gebruik gemaakt van de GSM telefoon.
Aan de telefoon wordt dan een 'voorzet' gekoppeld waarmee men met een gewone handmicrofoon de opname (interview, de voltrekking van een ramp etc.) kan maken en live van commentaar voorzien.
De 'voorzet' is een kastje met de nodige microfoon aansluitingen en regelbare voorversterkers en verzwakkers waarmee de geluidsopname elektrisch voor de telefoon geschikt wordt gemaakt zodat er geen vervormingen optreden.

De radiostudio belt dan de verslaggever ter plaatse op kort voordat deze de zender op moet en geeft de nodige instructies. De telefoonverbinding doet dan dienst als 'live' transmitter.

Wat ook nog kan is de verbindingen opbouwen via internet.
De verslaggever terplaatse moet dan over een laptop beschikken en een werkende internetverbinding. Communicatieprogramma's als Skype of andere peer to peer netwerken kunnen dan de live opnamen overdragen waarna deze in de studio op zender kunnen worden gezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, het is gelukt

Andere antwoorden (1)

Via een telefoon verbinding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik zoek een verbinding via het internet.