kan je gwn een auto radio gebruiken om muziek aftespelen of moet hij perseee in een auto?

Hoi

Kan je een auto radio met speakers zo aansluiten en muziek luisteren of moet hij persee in een auto gezet worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Een autoradio hoeft niet perse in een auto te zitten om te kunnen spelen. Je kunt ook zelf een kastje bouwen om hem + de speakers in te plaatsen. En natuurlijk een antenne er boven op. Ik ben zelf toevallig net bezig met voor een kleinzoon een autoradio in een lege computerkast in te bouwen + een lichtorgel met flitsende lichtjes etc. Je moet natuurlijk wel zorgen voor een voeding van 12 Volt gelijkstroom, de min aan de metalen kast van de radio. Dit kan een adapter zijn uit de winkel, maar (tip!) je kunt ook prima een voeding uit een oude computer gebruiken. Daar komt 12 V en 5V uit, de gele draad is +12V. Er zijn ook kleine 12V accu's verkrijgbaar, maar het nadeel is dat je die telkens moet opladen.
Enige knutselvaardigheid is natuurlijk wel vereist.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi erg bedankt. Voor de tip! Maar hoe kom je aan zoon accu graag een link en hoe zit dat dan moet je stroom hebben?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier staan een aantal accu's:
http://www.conrad.nl/nl/search.html?search=loodaccu&sort=&productsPerPage=24
Je kunt ook een oude auto accu gebruiken, maar die zijn wat moeilijker aan te sluiten: je kunt er geen stekkertjes op steken. Voordeel van een accu: je hebt dan een draagbare radio, dus niet afhankelijk van een stopcontact. Behalve als je hem moet opladen natuurlijk. Je hebt dan ook een acculader nodig. Voordeel van een 12V voeding met een stekker aan het lichtnet: je zit nooit met een lege accu. Is bovendien veel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hi, ik zou niet voor een auto accu gaan, komen bij het laden vaak gassen vrij wat binnenshuis niet goed voor de gezondheid is, plus als er een ongelukje mee gebeurd en er komt accuzuur vrij............
Ik zou zeker voor een voeding gaan, maar let op dat dit een voeding is zonder "rimpel" = 100% afgevlakt, anders heb je heel gauw in brom van 50 Hz door het geluid zitten.

Andere antwoorden (1)

Gewoon op een accu aansluiten en dan doet hij get
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Heb jij een accu in je huiskamer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je daarmee?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor accu?