waar kan ik een zenderoverzicht analoge radio Ziggo vinden?

ik zocht de frequentie van onze lokale omroep op de kabel, Ziggo. Ze zaten altijd op 89,00 MHz maar daar hoor ik alleen maar ruis. Nu zocht ik het frequentieoverzicht analoge radio maar ik kom als ik op Ziggo zoek alleen maar digitale nummers tegen, en ook daar zit de lokale radio niet bij. Analoge tv kanalen zijn wel te vinden, maar radiofrequenties krijg ik niet gevonden. Het is voor de gemeente Wormerland, voormalig Multikabel en sinds een jaar of 5 Ziggo

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
3.5K

Antwoorden (1)

In het zenderoverzicht van UPC (dat Ziggo heeft overgenomen, en voortaan onder de naam Ziggo zou gaan werken): https://service.upc.nl/frequentie-overzicht-radio-tv-Wormerland/ staat: “Lokale radio: 103.3 FM”, terwijl 89.0 aan “Radio M Utrecht” is toebedeeld (maar die zenden dus niet uit).
Ik kwam bij dat overzicht via: https://service.upc.nl/frequentie-overzicht-radio-tv/ (onderaan in kolom Noord > Wormerland)

Dat komt niet meer overeen met wat Zaanradio zelf publiceert, althans, volgens het overzicht van UPC lijkt de lokale kabelradio in Wormerland kennelijk overgezet op de frequentie 103.3 MHz die ook in Zaanstad zelf gebruikt wordt.

Zaanradio zelf vermeldt voor Wormerland nog steeds apart de oude frequentie 89.0 die u dus vroeger gewend was:
“Zaanradio is de lokale omroep van de Zaanstreek. Onze vrijwilligers zijn elke dag bezig u te voorzien van nieuws uit de regio, de leukste programma's en de gezelligste muziek!
Ether: 107.1 FM
Kabel Zaanstad: 103.3 FM
Kabel Wormerland: 89.0 FM”
http://www.zaanradio.nl/

Het lijkt er voor mij op dat u tegenwoordig ook in Wormerland 103.3 in moet stellen. En Ziggo is de analoge luisteraar qua online informatie inderdaad niet erg ter wille!
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
op 102,9 (538) en op 103,5 (wdr 2) zit een zender, maar op 103.3 zit niets.
Bordensteker
9 jaar geleden
Uit die twee zenders die u dicht bij die 103.3 aantreft, blijkt dat de UPC lijst die ik online vond, niet meer correct is.
Zaanradio zelf zal vast wel weten hoe het zit: http://www.zaanradio.nl/contact. Voor de volledige actuele lijst verwijs ik dan naar Ziggo zelf. Niet hun website, maar de klantenservice.
Maar u kunt het ook aan een handige buur of een radiozaak ergens in de Zaanstreek vragen.