CD branden voor in een auto radio: audio of MP3 bestanden?

Ik wil een CD branden die het doet in de auto radio. Ik heb het eerst geprobeerd met MP3 bestanden, maar die deden het alleen in CD-spelers. Mijn vraag is nu welk soort formaat muziek moet je hebben zodat de CD wel in de auto kan afspelen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
3.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet ik ook niet precies, maar toen ik een cd'tje wou branden voor in mijn cd-speler, lukte het niet met MP3-bestanden. Ik zou het proberen met AUDIO bestanden. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je in je brandprogje kiest voor "Audio-CD branden" dan doet deze het altijd!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wellicht wel leuk om te lezen:
http://homestudioplugin.nl/digitaal-audio-techniek/bestand-types-wav-flac-mp3/

Antwoorden (3)

Veel originele autoradio/cd spelers lezen alleen wav. bestanden. De meeste (tegenwoordige) achteraf ingebouwde radio/cd spelers lezen ook MP3 bestanden.
Dus eerst even goed nagaan of jouw radio ook MP3 kan lezen/spalen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook wav is een audio bestand formaat.
Audio CD is geen wav.
Verschil zit hem in data CD of Audio CD (red book).
Ik zou het in mp3 doen dat pakt alles.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan natuurlijk heel goed zijn dat jouw autoradio alleen "gewone" ceedeetjes kan spelen.