Waarom hebben sommige characters in cartoons geen gezicht?

Zoals ; de nanny van tom en jerry.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Antoni
9 jaar geleden
Bij Tom en Jerry is dat enigszins logisch. De kat en de muis leven op de grond en zien van de nanny ook eigenlijk vooral haar schoenen en haar benen. De hele cartoon is getekend vanuit het standpunt van de kat en de muis. De mensen zijn onbelangrijk: de dieren spelen de hoofdrol(len).

Antwoorden (1)

Een onzichtbaar personage of ongezien personage is een personage dat altijd onzichtbaar blijft voor het publiek. Dat wil zeggen dat in geval van films en televisieseries deze personages nooit in beeld verschijnen, en in geval van een boek of stripverhaal het personage nooit rechtstreeks ten tonele wordt gevoerd. Alle informatie over hoe deze personages eruitzien, wat hun karaktertrekken zijn et cetera dient afgeleid te worden uit wat de andere personages over hem of haar zeggen.

Ondanks het feit dat ze nooit in beeld verschijnen kunnen onzichtbare personages best een belangrijke rol spelen in het verhaal, alleen spelen ze altijd indirect een rol. In sitcoms en komedies zijn onzichtbare personages bijvoorbeeld regelmatig onderwerp van een running gag vanwege vreemde persoonlijkheden of hobby's.

Onzichtbare personages worden gebruikt juist om de aandacht van het publiek vast te houden. Je blijft kijken, omdat je hoopt dat hij of zij (volledig) in beeld gaat komen.