Hoeveel kost het om een tv spotje af te laten spelen op tv

Weet iemand een site, of tabel waarin dat staat, want het hangt af van hoeveelheid seconden en welke zender, ik zou het het liefst willen weten van de zender TMF vlaanderen, of één of JIM

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.2K

Antwoorden (5)

Ik heb even voor je gezocht maar ik kan alleen vinden dat dat heel afhankelijk is van de zender, de kijkdichtheid en het tijdstip en de duur/frequentie van je advertentie.

Ik kan me voorstellen dat een advertentie 1 keer op prime time een heel stuk duurder is per seconde als een dagelijkse advertentie om 11 uur 's-ochtends.

Ik hoop dat je iets kan vinden waar je wat mee kan maar ik vrees dat dit lastig wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is verschillend. Ik loop stage bij een lokale omroep, en daar kost het iets van 500 euro per maand voor 4 keer per dag. Maar dat is echt heel verschillend. Dit is namelijk een regionale zender. Je zult contact moeten opnemen met de afdeling commercials of reclame van de desbetreffende zender.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een mailtje stuurt naar els.vercauteren@vmmtv.be
dan moet zal zij jou die informatie graag geven, denk ik.

Toegevoegd op 17-06-2009 14:56:05
Het woordje ''moet'' kan weg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf verdiende ik voor 30 seconde met mijn pan op tv iets van 1000 euro. + elke keer dat het weer wek uitgezonden )na een bepaalde stop) weer 450
verder kon ik geen site vinden met prijzen daarover.
hoe bekender hoe duurder iemand is,.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen Vlaamse zender en ik zou de prijzen niet weten, maar wellicht geeft het overzicht van de Nederlandse Stichting Ether Reclame een indicatie.

Je betaalt naast de kosten voor de advertentie natuurlijk ook auteursrechten en andere uitvoeringsrechten (modelrecht bijvoorbeeld) en productiekosten.

Advertentiekosten zijn afhankelijk van de zender, het tijdstip en hoe vaak een spot wordt vertoond (in pakketten kost het per spot (waarschijnlijk) minder).

Het beste antwoord krijg je uiteindelijk wel van de organisatie die de factuur stuurt.

Toegevoegd op 17-06-2009 19:31:42
De prijs hangt natuurlijk ook af van het aantal seconden, zoals je zelf zegt.