Wanneer kost het plaatsen van een reclame spotje op tv het meeste geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

Als het Nederlands elftal weer eens een finalewedstrijd van een Ek of WK speelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk op een zaterdag rond 9 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-1 Het gaat er niet om wat je denkt. Komt met een nuttig antwoord met een gedegen bron!
Rond 20:30 op zaterdag denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-1 Het gaat er niet om wat je denkt. Komt met een nuttig antwoord met een gedegen bron!
Dat is logish ten eerste op veel bezochte zenders, dan tussen veelbeken programma's en dat is meestal in de avond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In primetime

Dus: op momenten waarop de meeste kijkcijfers worden gehaald ('s avonds tussen 18 en 21 uur)

Toegevoegd na 3 minuten:
Net voordat het programma opnieuw zal beginnen en in het begin van het reclameblok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij populaire programma's, de kijkcijfershits. Een finale van het WK zal enorm duur zijn, op een 'gewone' avond de bestbekeken programma's tussen pak 'm beet 19:00 en 23:00.

Goede stelregel is: hoe meer kijkers, hoe duurder.

Toegevoegd na 1 minuut:
En RTL 4 zal duurder zijn dan RTL 8, en SBS duurder dan Net 5. Om dezelfde reden, kijkcijfers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat kost het uit laten zenden van een commercial?
Het uit laten zenden van een commercial van 30 seconden kost gemiddeld €3.000,- uitgaande van een tijdstip dat weinig kijkers de commercial te zien krijgen. Een spotje laten vertonen op een moment dat er veel kijkers het spotje te zien krijgen kunnen de kosten oplopen tot ongeveer €40.000 tot €50.000,-. Hierbij kunt u denken aan een spotje in de rust van een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal gedurende het Europees- of Wereldkampioenschap. Een commercial uit laten zetten op rtl4 tussen één van de populairste programma’s in de avond kan ook al een kostenplaatje bevatten van ruim €30.000,-.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een finale van de championsleage of Eredivisie moet je ook niet vergeten.
12 jaar geleden
ik denk met sinterklaas/kerst

en gewoon rond 19:00 tot 21:00
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens de Superbowl kosten advertenties het meest, een 30 seconden durende commercial kan al snel $3.000.000 kosten.