Kan ik de UPC Mediabox op me slaapkamer aansluiten?

Ik wil alleen dat ik boven zeg maar digitaal heb, beneden is dat niet van belang. Het moet dus niet zo zijn dat het kastje alleen beneden moet staan bij de antenne aansluiting, want dat zou zonde zijn.. want volgens mij moet er dan een 2e kastje komen.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

Een mediabox kan maar 1 signaal uitsturen, maar hoe je hem aansluit is geheel aan jouw eigen creativiteit. Sluit je de mediabox aan waar de kabel binnenkomt, dan kan je er op iedere TV naar kijken omdat de mediabox de zender die je hebt gekozen over de kabel uit zal zenden. Echter wil je het gemak dat je kan zappen zonder voor de TV weg te lopen en dus zal in de praktijk iedereen een box op een enkele tv aansluiten.

Voor de locatie waar je het signaal aansluit moet het signaal sterk genoeg zijn. Als je zorgt voor een goede kwaliteit kabel (dus goede isolatie) mag die afstand best groot zijn. Ga je de kabel vertakken met een gewone splitter, dan is er niks aan de hand. Doe je dat met een versterker, dan moet je zorgen dat je een retour geschikte versterker koopt. Doe je dat niet, dan kan je wel TV kijken op het ding, maar de interactieve functies werken niet. Je kan dan dus niet de nationale IQ quiz meespelen (om maar een voorbeeldje te noemen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!

Andere antwoorden (2)

Je mediabox werkt maar op 1 tv..maakt niet uit waar je die neerzet...de andere zend dan analoog uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je kan de Mediabox overal aansluiten op de kabel als het signaal maar sterk genoeg is, anders moet je er een geschikte versterker tussen plaatsen.