Is het mogelijk om een Fox Sports abonnement delen met andere huishoudens?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
3.7K

Antwoorden (2)

Alleen als 1 van de abonnementhouders FoxSport neemt in zijn pakket en de anderen bij hem/haar gaan kijken en meebetalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Betaaltelevisie, waar Fox Sports ook onder valt, is een digitaal tv-systeem dat dermate beveiligd is tegen 'wildkijkers' dat het vrijwel onmogelijk is om het vrijgegeven digitale signaal te delen met anderen dan de abonnee zelf.

De zwakke schakel in het systeem zit in het feit dat het gedecodeerde signaal ook analoog van de decoder af te halen is. Hiervoor hebben de meeste decoders nog een SCART- of een Composiet Video aansluiting of zelfs een RF-UHF antenne aansluiting.

Dit analoge TV-signaal is weliswaar minder van kwaliteit in resolutie maar kan prima gebruikt worden om door te geven aan bijv. een kleine UHF TV-zender of via de kabel.
Zo kun je een heel flatgebouw van dit signaal voorzien en met een UHF-TV zender zelfs een hele wijk.
Het blijft natuurlijk wel illegaal om dit zo te doen.

Een andere manier om betaaltelevisie te delen is Card-sharing. Hierbij stuurt de abonnee houder zijn Card sleutels via het internet naar aangesloten decoders die die sleutels dan gebruiken om het gecodeerde signaal dan te ontsleutelen.
Het beste werkt dit bij satelliet betaaltelevisie met speciale satellietontvangers die ook een internetverbinding hebben.
Tijdvertraging kan wel roet in het eten gooien omdat de sleutels maar slechts enkele milliseconden geldig zijn en hoe langer de sleutel onderweg is, hoe groter de kans op 'het op slot gaan' van de aangesloten decoder.
Ook dit is illegaal om te doen.