Wat is de meest irritante reclame?

Wat vinden jullie de meest irritante reclame? Zelf kan ik die leen-reclames niet uitstaan..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
2K
Antoni
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/gewone-overtreffende-trap-gebleven-gezegd.6369
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha.. Ik was er al bang voor ;)

Het beste antwoord

In feite is momenteel elke reclame irritant, omdat wij het gewoon pikken dat we aangeschreeuwd worden en geïrriteerd raken... Het is nu mode om de kijker te irriteren, als de boodschap maar blijft hangen... Dat we dat massaal pikken dat snap ik niet...
Een tijdje terug was er op SBS6 een test om om de 5 minuten een heel klein blokje reclame uit te zenden. Die proef duurde welgeteld één dag, want er was zoveel kritiek dat ze er meteen mee gestopt zijn...
Zo moeten wij dat doen als consument, we moeten dat gewoon niet pikken, dan piepen ze wel anders, maar we pikken het allemaal maar... Ok erger je dan maar, of kijk niet... Dat laatste doe ik, op GV zitten is toch veel leukerder...

Dus reclame is intrinsiek irritant heden ten dage, vraag me niet om de irritantste aan te geven, dan zou ik ernaar moeten gaan kijken en ik weiger dat te doen...

:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

KPN met "transploft" enzo... Zo flauw... Ik maak met smssen ook wel eens een foutje als T9 (het woordenboek) aanstaat, maar dan krijg je foutjes als eten/even of maar/naar. Die foutjes die in die reclame worden gemaakt slaan gewoon helemaal nergens op en ik kan er niet om lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wasmidele maandverband leeningen maar wat is dan de leukste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment die van Fortisbank. Die blaadjes uit een printer is jaren 90 en zo ongelovelijk banaal en niet getuigend van enige creativiteit. Wel heeft het de uitstraling van low budget maar ja de vele tonnen die vervolgens richting uitzendtijd gaan, tjah, hoe naief denken ze dat we zijn en hoe hypocriet zijn ze zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die reclame van dat drankje waar je zogenaamd een goede stoelgang van krijgt. Dan zie je een vrouw rondlopen of wat doen en dan zegt een stem dat ze zo slecht poepte (in wat nettere bewoordingen dan) en dat ze sinds ze dat drankje neemt veel beter schijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALLE reclames zijn een hinderlijke onderbreking van de programma's en zouden verboden moeten worden.
Bij de publieke omroep, omdat die publiek is, en bij de commerciële omroep, omdat de consument de reclames in de artikelprijzen krijgt doorberekend en dus de de kosten voor het levensonderhoud duurder maakt.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan, kunnen de programma's dan nog wel blijven bestaan?
Ik vind vaak een commercial die ik voor het eerst ziet best wel leuk, maar ze blijven alsmaar terugkomen en dan worden ze zeer irritant. Net als de reclame van autotaalglas voor het rtl nieuws, de eerste keer was tie leuk, maar hij draait nu volgens mij al 2 maanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn er al een aantal genoemd maar het meest irritant vind ik reclames die voortborduren op een eerder succes.
Goeiemoggel, Kan nie belle nie enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat Xinix hierover sputterde kan ik helemaal onderschrijven. Gelukkig snap ik van de meeste reclameboodschappen niet waar het over gaat, dus dat is dan lekker puh voor die reclamejongens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment alle reclames van bank- en verzekeringswezen. Hoge kosten en dan gewoon doorgaan zoals voorheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Momenteel nemen we nogal veel op met de harddiskrecorder.. Ideaal, reclame wordt ofwel geskipt, ofwel kunnen we er snel doorheen forwarden :)

Ben het met mijn voorgangers eens dat Leen-reclames en wasmiddelen het wel erg goed doen op de irritatie-meetlat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reclame voor de keukenboer waarin Van Gaal optreedt (met de legendarische woorden "Ik dacht dat u het nooit zou vragen") mag natuurlijk niet in dit lijstje ontbreken.

Zijn je tenen al krom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach jee waar zal ik beginnen.
de activia stoelgang is idd heel erg, eerst ide vrouw futloos en verstopt daarna dezelfde vrouw op de zelfde dag andere kleding en leuke make up en ineens voelt ze zich beter na het gebruiken van activia.
ik heb oom in series gespeeld en in reclame spotjes geweest, maar er is niets zo hinderlijk als het meewerken aan een reclame spotje, gelukkig stond ik achter de producten of doelen. maar de nummer 1 irritant spotje is.
DE UNOX BURENRUZIE GROENTESOEP RECLAME bah alleen al de stem van de verteller.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een vrouw...
maar ik word doodziek van maandverband reclames.

Daarnaast word ik beetje gek van te veel herhaalde reclames zoals cartrack etc.

Reclames met een beetje humor zie ik daarentegen graag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt de reclames van televisiezenders zelf ook storend. Bijvoorbeeld bij SBS6. Bij elk reclameblok zie je weer zo'n verekte reclame van Holland's Got Talent en meerdere zenders hebben dit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van Specsavers,heel irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALLE TV-reclame!....

overigens kijk ik er zelden naar,
maar als ik het per ongeluk doe wordt mijn stelling wederom bewezen.

Reclame in kranten, tijdschriften en op straat, daar kun je voor kiezen of je ze leest, ernaar kijkt, er over nadenkt, of dat je je niet laat afleiden, je hebt het even te druk.
Op TV stelen ze gewoon je tijd en je focus. Je MOET de boodschap tot je nemen. Ok, je kan even gaan pissen of koffie halen, maar dat kan je niet bij elk reclameblok doen als je een film kijkt. Ik vind het zo'n grote inbreuk in mijn tijd en focus, dat ik allang geen commerciële zenders meer kijk. Ik huur liever een film.

Ik zou er echt geld voor over hebben (kijk en luistergeld of zo) als ik in 1 keer van ALLE reclame af kon wezen.

Ik geef toe dat reclame een mooi marktmechanisme is om te bepalen welke programma's 'goed' zijn (= meeste kijkers trekken). Daar willen de adverteerders tijd kopen.
Maar kan het niet wat minder? Minder vaak een blok, en een reclame blok maximaal 3 minuten of zo. Maak de reclametijd gewoon duurder, dan blijft de omzet gelijk en het meetmechanisme werkend....

Ik zou er werkelijk blij mee zijn