Waarom telt een wetenschappelijk tijdschrift altijd door met de bladzijde nummers door vanaf het begin van zijn jaargang?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Wetenschappelijke tijdschriften lenen zich er meestal voor om te bewaren waardoor het de moeite waard is om te tot boeken te binden, doorgaans per jaargang of delen daarvan. Om die reden zijn advertenties soms geconcentreerd in het midden van het katern om ze gemakkelijk te kunnen verwijderen en wordt er aan het einde van het jaar een index bijgevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat ie artikelen vaak later nog worden gebruikt en er ook in bv andere artikelen aan kan worden gerefereerd. Dan moeten ze gemakkelijk terug te vinden zijn.

Meestal begint de nummering elke jaargang weer opnieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze in een ordner worden verzameld, loopt het door als een boekwerk en kun je dus zeggen jaargang 11 blz 75