Wat doen winkels met oude niet verkochte tijdschriften,kranten,tv gidsen en puzzelboekjes?

Je vind erg veel tijdschriften,kranten,tv gidsen en puzzelboekjes in de winkels.
De uitgevers geven vaak meerdere keren per jaar een editie uit van het tijdschrift.
Niet alles van de opgaves worden verkocht.
Wat gebeurt er doorgaans met de niet verkochte exemplaren?
Wat vinden jullie wat er moet gebeuren met die niet verkochte exemplaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Verkopers van tijdschriften hebben bij de uitgevers (Aldipress en Betapres) volledig retourrecht. Dit betekent dat als ze de producten op tijd terugsturen, ze de volledige prijs terugkrijgen. Als ze te laat terugsturen, worden deze producten afgeschreven en weggegooid. Kranten daarentegen worden door de verkopers gelijk afgeschreven en weggegooid. De winkel registreert wat ze weggooien en krijgen dat in bijna alle gevallen op goed vertrouwen vergoed door de uitgever.

De producten die de uitgevers terugkrijgen worden vervolgens gebruikt om leesmappen uit te geven. Wat zij niet meer verkocht krijgen, wordt eveneens afgeschreven en weggegooid.

Ik vind dit persoonlijk een prima manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De winkels kunnen die retour sturen naar de uitgever van het blad. Deze worden dan nog veelal verkocht als set met bv 3 verschillende tijdschriften. Ook gaan ze nog naar leesmappen, en zelfs nog naar het buitenland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee, ik heb zelf 2 jaar gewerkt bij de bruna vroeger en daar namen we mee naar huis wat we leuk vonden en de rest gaat toch echt gewoon de papiercontainer in bij ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker MVO! daar kom ik dus niet meer. Net zoals dat de ikea 95% van de retour producten gewoon weggooid. En wij maar blijven kopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah, daarom is de Bruna in de regel (wat) duurder! Grrrrr. Waf!
Hierin kun je zien het verschil tussen het efficiënte Amerika en de rest van de wereld. In Amerika verspillen ze geen geld aan onverkocht handel. Winkels verwijderen de voorbladen/kaften van boeken en tijdschriften en sturen alleen die aan de uitgever terug.
Vandaar dat je in boeken vaak ziet staan:
If you purclhased thisbook without a cover, you should be aware that this book is stolen property.
Terugzenden van het hele boek of het hele tijdschrift is veel te duur.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je punt niet helemaal.
Als ik alleen op jouw verhaal af ga, is NL toch echt een stuk efficienter. Ten eerste gaan de retouren mee met de levering van de volgende levering. Er gaan dus geen lege busjes terug. Ten tweede worden vervolgens die niet verkochte goederen weer hergebruikt i.t.t. Amerika. (leesmappen/koppelverkopen/etc.).