Waarom reclame in YouTube filmpjes?

Waarom zit er soms aan het begin van een YouTube filmpje reclame? Dit is echt irritant!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik Adblock pro met mozilla firefox en je hebt geen reclames meer!

Het beste antwoord

GELD! Youtube verdient daar aan. Simpeler als dit is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zodat wij gratis kunnen blijven uploaden geeft YouTube besloten reclames uit te zenden.
Zo hebben ze toch inmkomsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel irritant zijn maar er zit gewoon een bedrijf achter die geld moet verdienen.

Als je er niet tegen kan moet je maar een andere website gaan zoeken waar je gratis miljoenen filmpjes kunt kijken en er geen reclame bij krijgt.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op die manier proberen ze wat te verdienen aan de dienst die je gratis ter beschikking wordt gesteld....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google heeft YouTube in 2007 gekocht voor ruim een miljard dollar, en heeft in de tijd tot nu minstens een net zo groot bedrag moeten investeren om die site in de lucht te houden. YouTube maakt iedere dag meer dan een miljoen verlies.

Adverteerders betalen voor advertenties rondom en reclamefilmpjes voorafgaand aan de filmpjes op YouTube. Google hoopt daarmee het verlies te verkleinen, en misschien op den duur zelfs YouTube winstgevend te maken.