Hoeveel sap zit er in een sinaasappel?

Ik moet 200 cc sinaasappelsap hebben. Hoeveel sinasappels heb ik daarvoor nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
36K

Het beste antwoord

200cc is ongeveer een glas. Hier heb ik meestal 3 sinaasappels voor nodig.

De exacte heveelheid dat je uit een sinaasappel krijgt varieert erg met -naast de groote van de vrucht- de mate van uitsdroging door opslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Uit 6 sinaasappels haal ik 2 bekers van 300ml. Voor 200 ml heb je er dus 2 nodig. Moet je wel een goede pers hebben, met de hand krijg je geen 100ml uit een sinaasappel.
13 jaar geleden
2 a 3, afhankelijk van de grootte van de sinaasappel en het sapgehalte. Er van uit gaande dat je wel ál het sap er uit weet te persen.
13 jaar geleden
Sinaasappels koop je niet per stuk. Pers net zo lang tot je de gewenste hoeveelheid hebt en drink de rest op. Je had het bijna zelf kunnen bedenken.