Wat is de temperatuur van het water dat nu uit de kraan komt?

Wanneer ik 's ochtends opsta, hang ik vrijwel direct onder de kraan om flink wat water te drinken. Dat water is op dit moment best koud.

Wat is op dit moment de temperatuur van het leidingwater?

(Ik heb geen thermometer.)

Toegevoegd na 20 minuten:

Ik doel op de temperatuur wanneer de kraan al een tijdje openstaat.

Voor het geval het uitmaakt: omgeving Utrecht, oudbouw.

Cryofiel
13 jaar geleden
in: Dranken
36.3K

Het beste antwoord

bij mij thuis net 7 graden c (gemeten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

leidingwater heeft een gemiddelde temperatuur van 13 graden. Dat is best koud.

Er zijn ook wettelijke bepalingen. Het mag niet meer dan 25 graden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er ook aan hoe lang het water stroomt, het water dat "bovenaan" zit zal warmer zijn en zich meer aangepast hebben aan de omgevingstemperatuur, hoe langer het water stroomt hoe sneller het van onder de grond boven komt, hoe minder het zich aanpast, hoe kouder het wordt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk :)
ijskoud.
het water in de leidingen die door het huis lopen,neemt de omgevingstemperatuur aan.geen verwarming aan s`nachts dus ijskoud water.als je het lang laat lopen ,komt het van buitenshuis,nog kouder.
maar wees gerust ,de temperatuur is nooit onder het vriespunt.