Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als bier in blik bevroren is geweest, kun je het dan nog drinken???

Bedoel verandert er iets aan de kwaliteit smaak enzo??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het wordt er niet ongezonder van, je kunt het dus nog wel drinken. De smaak kan wel aangetast zijn. Smaakgevende bestanddelen kunnen door de lage temperatuur namelijk onherstelbaar beschadigd raken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kan het wel drinken, maar het smaakt nergens meer naar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterker nog; blikbier wordt vaak ingevroren voordat het getransporteerd wordt, omdat het dan minder te lijden heeft van het geklots in de vrachtwagen. Klaagt nooit iemand over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los van het feit dat bier ontdooid niet meer drinkbaar is, vriest het blikje ook kapot. Bevroren bierblikjes staan aan alle kanten bol omdat bij het bevriezen het bier uitzet en het blikje vervormd of vernield. Bij ontdooien begint het blikje ook spontaan te spuiten door de druk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk, dat de schuimkraag dat bier zo aantrekkelijk maakt, nauwelijks meer aanwezig is en het een egale gele kleur heeft en niet meer als bier smaakt....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak als ik een weekendje weg ga neem ik bevroren bier mee als 'koel element' dit gaat prima, smaak vind ik ook niet veranderd, het blijft slootwater met alcohol, sommige merken barsten (test dat, hoe meer lucht erin zit hoe minder snel ie barst) andere staan enkel een beetje bol, echter half bevroren drinken/openen geeft een oneindige trage hoeveelheid schuim.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan de bierkwaliteit. Het donkere bier smaakt minder nadat het bevroren is geweest. Heineken/Amstel is en blijft zuip bier dus hier zal je veel minder aan merken..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding