Wat is een goede ''Koffie'' vervanger?

Wat kun je als vervanger voor koffie gebruiken, zodat mensen die echt veel koffie drinken tevreden gesteld zijn. Iets gezonds en iets dat NIET slecht is voor de gewrichten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.2K
Amadea
12 jaar geleden
Waar komt de informatie vandaan dat koffie slecht zou zijn voor de gewrichten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien weet je het al, maar koffie is zeker niet ongezond! het schijnt na onderzoek zelfs de kans op diabetes te verkleinen.

Antwoorden (4)

Je zou 'ns cichorei-koffie kunnen overwegen, of bambu koffie. Maar ik denk niet dat het heel erg dicht in de buurt komt van de 'echte' koffiesmaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel anders inderdaad, maar ik ken wel meerdere mensen die in plaats van gewone koffie bamboekoffie drinken en dat een heel goede gezonde vervanger vinden. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg lekker ja en dat vind zelfs ik als enorme koffie liefhebber.+1
Misschien te simpel als antwoord, maar thee of chocolade?
Over gewrichten heb ik geen verstand, maar het gaat dan alleen om een vervanger van de drank op zich.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik drink weinig koffie met cafeïne, maar toch wel vaker cafeïnevrij als ik er echt zin in heb. Als je dat tenminste bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik geen koffie kan drinken ga ik voor Red Bull. Maar dat is toch een anderssoortig drankje .

Een goeie vervanger voor koffie is Chai . Het is een soort kruidenthee, lekker sterk met echte thee , specerijen onder andere peper en vanille. Bij Starbucks kun je het krijgen maar daar is hij erg zoet. Met melk of Alprosoja.

Ik heb 6 jaar geen koffie gedronken. Alles went , als je je er toe zet . Maar nu ben ik weer verslaafd ( op de goede manier ) :-)

Toegevoegd na 7 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chai
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zijn de meningen verdeeld over de vraag of koffie slecht voor je is en wat de invloed hiervan is voor je gewrichten. Ik weet wel dat het merk Idee koffie het vliesje dat rond de koffiebonen zit voor het branden verwijdert en op deze wijze als maagvriendelijk wordt aangemerkt. Er zijn veel instant poeders waar je een drankje mee kan maken om de koffie mee te vervangen op basis van chichoreiwortel( zoals o.a. Bambu en Pacha) of gebrande gerstemout(lima) deze kan je in drogisterij, reform en natuurwinkels kopen. Misschien is het een idee om een groene thee of andere kruidenthee aanbieden. Rooibosthee kan je in ieder geval onbeperkt drinken.