Wordt je sneller brak van goedkoop bier?

Als je bier van een goedkoop merk drinkt (Schultenbrau, AH Pilsener) wordt je dan sneller brak? Weet iemand of er hier een onderzoek naar is gedaan? Ik zelf heb namelijk vaak dat als ik Bavaria heb gedronken ik sneller brak ben dan als ik de hele avond Alfa drink, maar is er hier een onderzoek naar gedaan? Ik zou graag willen weten van welke biermerken je minder snel brak wordt. Ik word redelijk gek van die hoofdpijn altijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.6K

Het beste antwoord

Volgens mij heeft dat met je gestel van je lichaam te maken. De ene keer kan je beter tegen de alcohol dan een andere keer.De ene persoon kan beter tegen Bavaria en de ander kan beter tegen Alfa.Ik denk dat je het gewoon moet uitproberen waar je het beste tegen kan.Ik kan wel zeggen dat ik het beste tegen wit bier kan maar dat hoeft niet voor jou zo te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat lijkt mij niet. Maar je kan op hetzelfde budget wel meer innemen...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht ik ook
er wordt wel beweerd dat doordat alfa "zuiver bronwater" gebruikt het minder effect heeft op de brakheid. dit is echter nooit bewezen. gewoon tussen door en voor het slapen een paar glazen water drinken scheelt al een hoop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit is grote flauwekul.

Hebben het zelf een keer getest met gasten die dat ook beweerden.
Kratje etiketten verwisseld en de hele avond brouwmeester (Bavaria) laten drinken met AMSTEL etiketten.
En ze hadden echt nergens last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amstel is ook echt bocht ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ook mijn twijfels over Amstel.
Moet het toch nog eens goed proeven ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad flauwekul, ik heb hetzelfde gedaan Heineken/Bavaria, ik heb een z.g "alleen maar Heineken drinker" een hele avond Bavaria laten drinken, hij proefde niets en voelde zich ook niet brak, flauwekul dus.